افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماری هانتینگتون از علائم تا درمان

بیماری هانتینگتون از علائم تا درمان

  • بیماری هانتینگتون یک اختلال ارثی و مترقی مغزی است و امکان واگیری ندارد که شما آن را از شخص دیگری بگیرید. هرچند علائم اولیه ممکن است نشان دهد که هانتینگتون می تواند هر کسی را از دوران کودکی تا سن میانسالی در گیر کند.

 

تشخیص بیماری هانتینگتون ممکن است به عنوان یک شوک یا ضربه باشد. اما با کمک از یک سیستم پشتیبانی مانند یک مددکار اجتماعی، روان درمان گر، و یا پشتیبان گروه می توانید سفری با دلهره کمتر داشته باشید. با کمک یک تیم مراقبت بهداشتی، افراد مبتلا به هانتینگتون می توانند به طور مستقل سال های بسیاری به زندگی خود ادامه دهند.

علائم بیماری هانتینگتون:

بیماری هانتینگتون یک اختلال ارثی و مترقی مغزی است و امکان واگیری ندارد که شما آن را از شخص دیگری بگیرید. هرچند علائم اولیه ممکن است نشان دهد که هانتینگتون می تواند هر کسی را از دوران کودکی تا سن میانسالی در گیر کند. بیشتر از ۱۰ تا ۲۵ سال این بیماری می تواند به تدریج سلول های عصبی در مغز را از بین ببرد و بر روی بدن، ذهن، و احساسات تاثیر بگذارد. این علائم تا حد زیادی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، استرس و هیجان این علائم را بدتر می کند.

برخی از این علائم راحت تر از دیگران پیدا می شوند. حرکات غیر طبیعی ممکن است اولین چیزی باشد که شما را متوجه این بیماری می کند. سپس کاهش وزن است که یک نگرانی در تمام مراحل است. علائم بیماری هانتینگتون تمایل به توسعه در مراحل اولیه دارد. تغییرات ممکن است در مراحل اولیه ظریف باشد و برای حفظ رانندگی و کار مفید باشد. ولی شما ممکن است نیاز به یک مقداری کمک اضافی داشته باشید.

برخی از علائم زودرس بیماری هانتینگتون:

تغییرات اندکی در هماهنگی و تعادل و یا دست و پا چلفتی تر شدن، حرکات بی قراری که شما نمی توانید آنها را کنترل کنید، مشکل فکر کردن، کاهش یا سفتی، افسردگی یا تحریک پذیری و غیره. با گذشت زمان علائم روز به روز شروع به دخالت بیشتری در زندگی شما می کنند. به عنوان مثال شما ممکن است شروع کنید چیز ها را از دست خود بیندازید و یا آنها را ناخودآگاه رها کنید. یا مشکل در صحبت کردن داشته باشید. تغییرات احساسی ممکن است بر روابط شما فشار آورد.

مرحله آخر:

در این مرحله افراد مبتلا به هانتینگتون باید به دیگران برای مراقبت از خود وابسته باشند. راه رفتن و صحبت کردن امکان پذیر نیست، جنبش و بی قراری ممکن است شدید باشد. در کودکان و نوجوانان هانتینگتون ممکن است با سرعت بیشتری پیشرفت کند و باعث بروز علائمی مانند : راه رفتن سفت و یا بی دست و پایی شود. حتی ممکن است این بیماری باعث تغییرات در سخن گفتن و مشکل در یادگیری شود.

درمان بیماری هانتینگتون:

دارو ها می توانند به کنترل حرکات بی قرار کمک کنند. پزشک شما می تواند کار شما را مدیریت کند و هرگونه تغییر در دارو و عوارض جانبی را در صورت نیاز بسنجد. گفتار درمانی و زبان درمانی ممکن است برای هرگونه مشکلات با گفتار مفید باشد. فیزیوتراپی به شما در چگونگی حرکات بهتر و کنترل حرکات کمک می کند. ورزش ممکن است بسیار مفید باشد. افسردگی اغلب به خوبی به درمان پاسخ می دهد.

علل بیماری هانتینگتون:

این بیماری ارثی است و ممکن است در ۵۰ درصد از پدر و مادر به فرزندان منتقل شود.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *