افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماری قلبی و نشانه های حمله قلبی

IMG08573200

دانستنی هایی در مورد بیماری قلبی و نشانه های حمله قلبی، لازم است بدانید حمله قلبی یک باره اتفاق نمی افتد و در طی روزها و هفته هاخود را نشان می دهد  با ما باشید با بیماری قلبی و نشانه های حمله قلبی در ادامه مطلب .

بررسی ها نشان می دهد ۹۵ درصد زنانی که دچار حمله شده بودند، هفته ها و ماه ها قبل از آن علایمی غیر از درد قفسه سینه را تجربه کرده بودند. برای به دست آوردن آگاهی بیشتر درباره علایم حمله قلبی، این مطلب مطالعه کنید.

▪ سوءهاضمه یا حالت تهوع:

این نشانه یکی از علایمی است که به آن توجه نمی شود. علایم می تواند شامل سوءهاضمه خفیف، حالت تهوع شدید، درد و استفراغ باشد. برخی افراد در قسمت بالای شکم احساس درد می کنند. زنان و افراد مسن بالای ۶۰ سال به احتمال زیاد این علایم را تجربه می کنند بی آن که بدانند این علایم با بیماری های قلبی مرتبط است. البته اغلب موارد درد شکم و حالت تهوع با حمله قلبی ارتباط ندارد و در صورتی نگران کننده است که ناگهانی و بدون دلیل ظاهر شود.

▪ درد فک، گوش، گردن و شانه:

بی حسی در شانه و دست نشانه حمله قلبی است اما بیشتر مردم این نوع علایم را تجربه نمی کنند. به جای آن در قسمت گردن یا شانه یا از فک به بالا تا ناحیه گوش درد دارند. برخی نیز از درد بین استخوان کتف شاکی هستند. از آن جا که این درد موقتی است اغلب به فراموشی سپرده می شود.

▪ خستگی مفرط:

خستگی مفرط و ادامه دار که برای چندین روز باقی می ماند، علامت دیگر حمله قلبی است. طی بررسی ۷۰ درصد زنان داوطلب خستگی مفرط چند هفته و یا چند ماه قبل از حمله را گزارش کردند.

منظور از خستگی مفرط، خستگی است که مانع از بلند شدن فرد از رختخواب می شود. اگر فرد فعالی هستید و ناگهانی دچار خستگی مفرط شده اید، با پزشک خود مشورت کنید.

▪ کمبود نفس و سرگیجه:

نرسیدن خون کافی به قلب یعنی نرسیدن اکسیژن کافی به قلب که این امر باعث کمبود نفس و سرگیجه می شود.

▪ ورم و درد پا:

هنگامی که عضله قلب درست عمل نمی کند، فضولات از طریق خون از بافت ها حمل نمی شود و در نتیجه باعث ورم می شود. ورم ابتدا در کف پا و قوزک آغاز می شود. علاوه بر آن هنگامی که خون کافی به بافت ها نمی رسد، درد ایجاد می شود.

▪ خواب آلودگی، بی خوابی و اضطراب:

افرادی که با حمله قلبی رو به رو شده بودند یک ماه یا چند هفته قبل از حمله به طور نامعلوم دچار کم خوابی شده بودند.

▪ علایم مشابه آنفلوآنزا:

عرق کردن، احساس سبکی در سر، خستگی مفرط و ضعف علایم آنفلوآنزا نیست بلکه ممکن است علایم یک حمله قلبی باشد. علایم حاد مشابه آنفلوآنزا بدون تب و سرفه حاد ممکن است علایم حمله قلبی باشد.

▪ ضربان تند و نامنظم قلب:

در این مواقع احساسی که به فرد دست می دهد، این است که گویی با سرعت دویده است. برخی این حالت را با حمله عصبی اشتباه می کنند.

اگر بدون آن که کار سنگینی انجام داده اید دچار ضربان تند و نامنظم قلب شده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

▪ احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد

بسیاری از افرادی که  دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد.

▪  تنگی نفس شدید

این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.

▪ عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد،  زیرا آنها در یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند.

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند

▪  احساس گیجی و یا سردرد

بر خلاف بسیاری از فیلم ها، حمله قلبی سبب بیهوشی فرد نمی شود، بلکه احساس گیجی و منگی به فرد  دست می دهد.

چگونه وقتی تنها هستیم از یک حمله قلبی جان سالم به در ببریم؟

بسیاری از مردم، زمانی که با حمله قلبی مواجه می‌شوند، تنها و بدون کمک هستند. شخصی که ضربان قلب او نا‌منظم است و کسی که شروع به احساس ضعف می‌کند، تنها حدود ۱۰ ثانیه پیش از  ازدست دادن هوشیاریش وقت دارد. به هر حال، این قربانیان می‌توانند با سرفه‌های مکرر و شدید به خود کمک کنند.

پیش از هر سرفه باید نفس عمیق بکشید، و سرفه باید عمیق و کش‌دار باشد و خلط سینه را از عمق سینه ایجاد کنید. توالی یک نفس و یک سرفه باید حدودا هر ۲ ثانیه یکبار بدون توقف تکرار شود تا کمک برسد و یا ضربان قلب دوباره به حالت عادی باز گردد.

نفس‌های عمیق اکسیژن را به داخل شش‌ها می‌کشد و حرکت‌های سرفه موجب فشار به قلب و تداوم جریان گردش خون توسط آن می‌شود.

همچنین این فشار فشرده کننده روی قلب موجب بازیابی ریتم نرمال ضربان آن می‌شود. بدین طریق، قربانیان حملات قلبی می‌توانند تا رسیدن به بیمارستان حیات خود را حفظ کنند.

چگونه می توانیم به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم ؟

۱- اگر می توانید سریعا اورژانس را خبر کنید تا قبل از از دست دادن زمان، به وضعیت فرد رسیدگی شود.

۲- راه هوایی، وضعیت تنفس و گردش خون فردی که دچار حمله قلبی شده را چک کنید. اگر بیمار بیهوش شده، احیای قلبی ریوی (CPR )انجام دهید (تصویر کناری).

۳- خونسردی خود را حفظ کنید. اگر مریض به هوش است، با او صحبت کنید و به او بگویید که نیروهای اورژانس در راه هستند و به زودی خواهند آمد.

۴- اگر کپسول اکسیژن در دسترس است، از اکسیژن برای تنفس بهتر بیمار استفاده کنید. این کار سبب می شود که بیماری که دچار حمله قلبی شده کمتر انرژی مصرف کند تا نفس بکشد.

۵- تا زمانی که نیروهای امدادی از راه برسند، به ارزیابی وضعیت و علایم حیاتی بیمار ادامه دهید. اگر تنفس او قطع شد به او کمک کنید و در صورت لزوم احیای قلبی ریوی انجام دهید.

پزشکین : بیماری قلبی و نشانه های حمله قلبی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *