افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماری رتینوپاتی دیابتی چیست

 

  • اگر اضافه وزن یا چاقی شما باشد دکتر شما را به صورت دوره ای برای وضعیت پیش دیابتی به نام عدم تحمل گلوکز تست. اگر این آزمایش مثبت است، پس شما نزدیک تحت نظارت یک متخصص دیابت می شود و دستورالعمل دکتر را دنبال کنید.

رتینوپاتی دیابتی یک بیماری است که در نتیجه آسیب  رگ های خونی شبکیه در مبتلایان به دیابت رخ می دهد . رتینوپاتی دیابتی می تواند در دیابت نوع یک و دو بوجود بیاید. در حالی که  ممکن است دید متوسطی داشته باشید، ولی اگر درمان نکنید در نهایت شمارا کور میکند. رتینوپاتی یکی از شایع ترین علل نابینایی بزرگسالان است. این بیماری شایع ترین چشم در بیماران دیابتی است.

دیابت یک بیماری سیستمیک مزمن است که در آن بدن استفاده نکرده و شکر فروشگاه درستی است. این در بسیاری از مشکلات جدی سلامت نتایج: از شماره. رتینوپاتی دیابتی یکی از آنها است. در این عارضه دیابت شبکیه چشم حساس به نور چشم آسیب دیده است، چرا که سیستم عروق خونی تغذیه شبکیه ضعیف است. شکننده، عروق خونی جدید در شبکیه چشم تشکیل می دهند و این می تواند پس از نشت مایع به داخل شبکیه و خونریزی داخل زجاجیه (چرخکرده، قسمت وسط از کره چشم). هر دو از این پروسه می تواند فاجعه آمیز برای دید. رتینوپاتی دیابتی در حال حاضر علت منجر به کوری در میان جمعیت در سن کار در امریکا و در جمعیت اسپانیایی تبار شایع است.

به طور کلی، به دیابت به دو نوع تقسیم می شود: نوع ۱ (وابسته به انسولین) یک بیماری خود ایمنی است که معمولا به طور ناگهانی در اواخر دوران کودکی و یا در دوران نوجوانی آغاز می شود. نوع ۲ (غیر وابسته به انسولین) حساب برای بیش از ۹۰ درصد از موارد ابتلا به دیابت در این کشور دارد. نوع ۲ است که دیگر به نام “دیابت بزرگسالان”، چرا که این بیماری در حال حاضر افزایش تعداد کودکان تاثیر می گذارد. دلیل این کار این است که به دیابت نوع ۲ است که معمولا با چاقی باعث، و تمام گروه های سنی در جامعه ما در حال تبدیل شدن سنگین تر است. نزدیک به دو سوم از آمریکایی ها در حال حاضر اضافه وزن یا چاقی، و یک بیماری همه گیر مشابهی از دیابت است در پی این شرایط زیر است. حدود ۱۶ میلیون آمریکایی در حال حاضر دیابت، و تخمین زده میشود که یک سوم از این افراد از بیماری خود آگاه نیست و به دنبال درمان این بیماری تهدید کننده زندگی نیست.

همچنین اشکال از دیابت ثانویه به شرایطی که لوزالمعده تاثیر می گذارد وجود دارد.

چه کسی رتینوپاتی دیابتی در معرض خطر است؟

پاسخ کوتاه این است که هر کسی مبتلا به دیابت (هر دو نوع) است در معرض خطر بزرگ کسب رتینوپاتی دیابتی. تقریبا تمام بیماران دیابتی که با روش های مرسوم از کنترل قند خون تحت درمان قرار گرفتن برخی تغییرات اولیه (به نام رتینوپاتی غیر پرولیفراتیو) در رگ های خونی خود شبکیه پس از چند سال. بسیاری از بیماران دیابتی پس از آن اقدام به علامت، رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو، که در آن غیر طبیعی، عروق خونی جدید ایجاد مشکل. پس از زندگی ۴۰ سال با این بیماری، حدود ۶۰ درصد از بیماران دیابتی دارای این عارضه به طور بالقوه کور کننده.

علائم رتینوپاتی دیابتی چیست؟

در اوایل، مرحله غیر پرولیفراتیو از رتینوپاتی دیابتی، رگ های خونی شبکیه طبیعی ضعیف است. این مرحله ممکن است توسط بیمار نمی توان متوجه شد. با این حال، در زمان، عروق خونی ضعیف شده می تواند آب و مواد از خون به لایه های شبکیه نشت، این است ادم ماکولا و یا تورم نامیده می شود، و می تواند مرکز بینایی تاری دید می شود.

علاوه بر این عروق ضعیف، برخی از سلول های تشکیل عروق خونی می تواند به بیمار و می میرند. همانطور که بیشتر از این اتفاق می افتد، میزان اکسیژن کمتر و تغذیه به شبکیه چشم وجود دارد. سپس این سلولها به عواملی که باعث رشد جدید (گسترش سلاح های هسته) رگ های خونی را تولید اما این عروق را رشد نمی دهند. به جای رشد به شبکیه چشم، آنها به داخل زجاجیه رشد و می تواند خونریزی، ایجاد لکه های سیاه در میدان دید است که به نظر می رسد حرکت می کند. گاهی اوقات خون به اندازه کافی توانایی دیدن را مختل کنند. علاوه بر این، غیر طبیعی عروق خونی می تواند به بافت پیوندی که جدا شبکیه چشم منجر شود.

یکی دیگر از عوارض چشم شایع دیابت آب مروارید است.

به منظور جلوگیری یا کاهش رتینوپاتی دیابتی چه می تواند انجام شود؟

هیچ کس هم اکنون می توانید جلوگیری از دیابت (اگر چه بسیاری از تحقیقات وجود دارد در این زمینه). با این حال، راه هایی برای کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد. این خدمات عبارتند از: حفظ وزن سالم است. اضافه وزن بودن (داشتن یک شاخص توده بدن بیش از ۲۵) است یک عامل خطر برای ابتلا به دیابت و افراد چاق (BMI بیش از ۳۰) که تا حد زیادی خطر را افزایش می دهد. اگر وزن شما بیش از حد، پس از دست دادن حتی یک دهم از وزن خود را، و نگه داشتن آن را خاموش، به طور قابل توجهی می تواند امکان ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

اگر اضافه وزن یا چاقی شما باشد دکتر شما را به صورت دوره ای برای وضعیت پیش دیابتی به نام عدم تحمل گلوکز تست. اگر این آزمایش مثبت است، پس شما نزدیک تحت نظارت یک متخصص دیابت می شود و دستورالعمل دکتر را دنبال کنید.

اگر شما در حال حاضر دیابت، بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به عوارض، از جمله رتینوپاتی دیابتی دارند، این است که نگه داشتن سطح قند خون خود را در حد نرمال و کار با متخصص دیابتی خود را به حفظ یک “سطح A۱C” سالم است. A۱C آزمایش خون فراهم می کند که یک عدد که مربوط به قند خون به طور متوسط ​​بیش از ۳ ماه گذشته است. همچنین شواهدی وجود دارد از یک مطالعه اخیر بزرگ بالینی، اقدام به کنترل ریسک بیماریهای قلبی عروقی در دیابت (ACCORD)، که شاهد سالم، اما بیش از حد سخت و نه فشار خون و کنترل کلسترول بد، و همچنین افزایش کلسترول خوب، می تواند به کاهش پیشرفت رتینوپاتی.

اگر شما دیابت دارید، توصیه می شود که شما باید چشم خود را مورد بررسی قرار رتینوپاتی سالانه. این نیاز به گشاد شدن دانش آموزان و معاینه با سازهای نوری خاص است. اگر دچار رتینوپاتی، معاینات بیشتر توصیه می شود. هنگامی که یک سطح از رتینوپاتی رخ می دهد، و سپس درمان را می توان به حفظ و گاهی بهبود حدت بینایی انجام می شود.

زنان باردار مبتلا به دیابت باید یک وقت در هر سه ماهه برنامه ریزی، به عنوان رتینوپاتی می تواند به سرعت در طی بارداری پیشرفت.

درمان رتینوپاتی دیابتی چیست؟

درمان رتینوپاتی دیابتی یک داستان موفقیت برای تحقیقات بالینی است. تست معمولا قبل از تصمیم گیری برای درمان ساخته شده است انجام می شود. از جمله این روش، یک آزمایش عکاسی با استفاده از یک رنگ فلورسنت تزریق به سیاهرگ در دست به دنبال تصاویر متعدد، و توموگرافی انسجام نوری (OCT)، فراهم می کند که یک تصویر از لایه های شبکیه و می تواند ادم ماکولا تشخیص دهد. درمان با لیزر در مهر و موم کردن عروق نشت کننده که باعث ادم ماکولا موثر است. در رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو، لیزر در بخشی از شبکیه چشم در خارج از ماکولا انجام و فوتوکوآگولاسیون calledpanretinal است. همچنین درمان های جدید involing تزریق ترکیب که مانع فعالیت عوامل (فاکتور رشد اندوتلیال عروقی [VEGF]، که یکی) که منجر به ماکولا ادم یا رتینوپاتی پرولیفراتیو وجود دارد. چند درمان ممکن است لازم باشد، در طول زمان، و گاهی اوقات در رابطه با عمل جراحی ویترکتومی انجام می شود. ویترکتومی می تواند توصیه شود برای تخلیه زجاجیه پر شده از خون در آن هنگام خود را در آن مشخص نیست و یا حذف غشاء باعث جداشدگی شبکیه.

درمان آب مروارید دیابتی جراحی است، همانطور که در مورد آب مروارید وابسته به سن.

اگر یک فرد مسن تر است در حال حاضر با رتینوپاتی دیابتی (حتی در اوایل، مرحله غیر پرولیفراتیو) تشخیص داده شده، درمان را برای بازدیدکننده داشته است آینده پرداخت.

پژوهش زیادی در یادگیری مسیرهای بیوشیمیایی که در آن قند خون بالا باعث تغییرات پاتولوژیک اولیه در رگ های خونی شبکیه چشم، کلیه، قلب، و دیگر اعضای بدن ضروری است. امیدوارم، در آینده،، درمان های اختصاصی جدید می تواند نسبت به مولکول های بیولوژیکی و فاکتورهای رشد درگیر هدف قرار دادند. همچنین پیشرفت در حال توسعه داروهای ضد رگ زایی با هدف مهار رشد رگ های خونی وجود دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *