افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماری آسیت از نشانه های بروز بیماری تا عوارض آن

20161201192440a

 

دانستنی های پزشکی درباره بیماری آسیت از نشانه های بروز بیماری تا عوارض آن را به طور کامل و برای بالا بردن اطلاعات پزشکی بیان می کنیم .

بیماری آسیت چه نوع بیماری است چه علائم و نشانه هایی دارد عوارض و پیامدهای جانبی ابتلا به این عارضه را در ادامه مطلب برایتان خواهیم گفت
دکتر شهرام آگاه متخصص گوارش و کبد گفت: تجمع مایع در فضای حفره شکم را آسیت می گویند، اختلالات کارکرد کبد، کلیه ، قلب و برخی بیماری های بدخیم که موجب تجمیع آب در ناحیه شکم شده نفخ و بزرگی ناحیه شکم را در پی دارد.
آگاه افزود:شایع ترین علل آسیت، سیروز یا نارسایی مزمن کبدی است که حتما باید جدی گرفته شود، بی توجهی و از دست دادن زمان می تواند برای بیمار خطرناک باشد.
وی ادامه داد: مهمترین علائم آسیت، تورم است که در خیلی از موارد فرد به طور ناگهانی حس می کند که لباس هایش تنگ شده اما در معاینات پزشک متوجه تجمع آب در شکم می شود.
این متخصص ادامه داد: در برخی از بیماری ها آسیت همراه با اِدن (تورم) در اندام ها است، از جمله نارسایی قلب که تورم پا و یا دست ها را به همراه دارد. در بیمار دچار سیروز و نارسایی کبدی تورم بیشتر در شکم دیده می شود.
وی گفت: در بیماری آسیت عوامل زمینه ای  جزء بررسی هایی است که علل آن را مشخص می کند. بنابراین بررسی بیماری زمینه ای مانند کنترل ، کم کاری یا پر کاری تیروئید حتما باید صورت گیرد.در مورد بررسی علل آسیت در بیشتر موارد، گرفتن آب شکم و آزمایش آن می تواند به تشخیص بهتر کمک کند.
آگاه در پایان گفت: در برخی موارد محدودیت نوشیدن آب توصیه می شود اما برخی از بیماران نیاز به داروهای ادرار آور دارند. در مورد بیمارانی که مشکوک به بدخیمی هستند نیاز به تجویز این داروها نیست و یافتن علت بدخیمی و درمان آن توصیه می شود.
پزشکین : بیماری آسیت از نشانه های بروز بیماری تا عوارض آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *