افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران مبتلا به اختلالات روانی چگونه روزه بگیرند ؟

 

  • با این حال، رعایت احتیاط از توصیه‌های موکد ایشان برای این بیماران است: “این بیماران باید علاوه بر تغذیه مناسب، برنامه‌‌ریزی خاصی برای مصرف داروهای خود در افطار و سحر نیز داشته‌‌باشند‌،‌ چرا که اگر در مرحله بهبود باشند، اما تغذیه‌ ‌مناسب نداشته‌باشند، از نظر مكانیسم‌های تطابق روانی ضعیف‌تر ‌عمل كرده و به خوبی نمی‌توانند با شرایط خاص این ماه و تغییرات به وجود آمده در برنامه روزانه‌شان، كنار بیایند

 

 

آیا روزه داری در بیماران اختلال روانی و افرادی که مشکلات عصبی و روانی دارند، باعث تشدید بیماری آنها می شود؟ این افراد با گرفتن روزه، شاهد چه مشکلاتی خواهند بود؟ آیا روزه گرفتن به بهبودی بیماری آنها کمک می کند؟ در این مطلب به بررسی روزه داری در بیمارانی که به اختلالات روانی دچار هستند، می پردازیم. با دکتر سلام همراه باشید.

روزه داری در بیماران اختلال روانی

دكتر مصطفی نجفی، فوق تخصص روان پزشكی كودك و‌ ‌نوجوان، در مورد این که آیا بیماران اعصاب و روان هم می‌توانند روزه بگیرند، بسیار خوش‌بین است: “روزه‌ داری در بیماران مبتلا به اختلالات روانی خفیف علاوه بر جنبه‌های‌ ‌مذهبی،  به عنوان یك شیوه روان درمانی و تغییر رفتار‌ ‌محسوب‌شده و سلامت روانی آنها را تقویت می‌كند.”

ماه رمضان روزه‌داری برای بیماران‌ ‌مبتلا به اختلالات روانی حاد روزه گرفتن بیماران‌ ‌مبتلا به اختلالات روانی روزه داری در بیماران اختلال روانی بیماران‌ ‌مبتلا به اختلالات روانی ماه رمضان روزه‌داری برای بیماران‌ ‌مبتلا به اختلالات روانی حاد روزه گرفتن بیماران‌ ‌مبتلا به اختلالات روانی روزه داری در بیماران اختلال روانی بیماران‌ ‌مبتلا به اختلالات روانی

با این حال، رعایت احتیاط از توصیه‌های موکد ایشان برای این بیماران است: “این بیماران باید علاوه بر تغذیه مناسب، برنامه‌‌ریزی خاصی برای مصرف داروهای خود در افطار و سحر نیز داشته‌‌باشند‌،‌ چرا که اگر در مرحله بهبود باشند، اما تغذیه‌ ‌مناسب نداشته‌باشند، از نظر مكانیسم‌های تطابق روانی ضعیف‌تر ‌عمل كرده و به خوبی نمی‌توانند با شرایط خاص این ماه و تغییرات به وجود آمده در برنامه روزانه‌شان، كنار بیایند. در نتیجه ممکن است با عود یا‌ ‌تشدید علائم بیماری مواجه شوند. به همین دلیل توصیه می‌‌‌شود این قبیل بیماران از روزه‌داری مستمر یك ماهه خودداری‌ ‌كنند”.

روزه‌داری برای بیماران‌ ‌مبتلا به اختلالات روانی حاد

به گفته دکتر نجفی، روزه‌داری برای بیماران‌ ‌مبتلا به اختلالات روانی حاد، مضر است، بنابراین از لحاظ شرعی نیز‌ ‌منع دارد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *