افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ورزش سبک برای بیماران مبتلا به اسم مفید است

 

4

  • به گفته این محققان یافته های آنها نشان می دهد بیمارانی كه ورزش می كنند، وضعیت قلب و عروق بهتری دارند و ورزش موجب می شود كه نشانه های آسمی آنها در طول زمان كاهش یابد.

 

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات جدید حاكی از آن است كه ورزش نه تنها برای بیماران مبتلا به آسم بی خطر است بلكه می تواند بروز نشانه های این بیماری و یا حملات آسمی را در بیماران كاهش دهد.

آسم، انسداد متغیر و برگشت پذیر راه های هوایی است که با التهاب و افزایش واکنش راه های هوایی در مقابل محرک ها همراه می شود.. آسم خود را با حملات  دوره اي بدنبال مواجهه با محرکهاي مختلف نشان مي دهد.

دكتر ‘كریستین كارسون’ مجری این تحقیقات گفت: بسیاری از افراد مبتلا به آسم از انجام ورزش خودداری می كنند چرا كه بیم دارند به نشانه های این بیماری از جمله تنگی نفس، خس خس سینه و یا بروز حملات آسمی دچار شوند.این نگرانی و بیم ها می تواند حاكی از عدم توجه مناسب به نشانه های بیماری، تفكر غلط در مورد ورزش و آسم و حتی توصیه پزشك به افراد باشد.

به گفته كارسون در طول زمان بیماران آسمی، تناسب اندام خود را از دست می دهند و دچار كاهش توده ماهیچه ای و همچنین مشكلات قلبی و عروقی می شوند.

وی افزود:این عارضه ها موجب می شود هر گونه تلاش برای فعالیت بدنی در آینده به طور قابل توجهی دشوارتر شود و احتمال ابتلا به خستگی و تنگی نفس در این افراد بیشتر و منع فعالیت بدنی برای آنها تجویز شود.

كارسون و همكارانش تحقیقات پیشین را مورد بررسی قرار دادند و تاثیر فعالیت بدنی را بر روی مبتلایان به آسم بررسی كردند. آنها افرادی كه اصلا ورزش نمی كردند و یا فعالیت بدنی كمی داشتند با افرادی كه دو بار در هفته، دستكم ۲۰ دقیقه ورزش می كردند مقایسه كردند.

محققان دریافتند بیمارانی كه ورزش می كنند حتی پیاده روی ساده در بیرون خانه یا استفاده از تردمیل و یا دوچرخه سواری ، نسبت به آنهایی كه ورزش سبك مانند یوگا انجام می دادند، مشكلات كمتری دارند.

به گفته این محققان یافته های آنها نشان می دهد بیمارانی كه ورزش می كنند، وضعیت قلب و عروق بهتری دارند و ورزش موجب می شود كه نشانه های آسمی آنها در طول زمان كاهش یابد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *