افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران قلبی عصبانی نشوند

1

  • پروفسور الیزابت موتوفسکی و همکارانش از دانشگاه هاروارد که در این مطالعه همکاری داشتند، متوجه شدند که خشمگین شدن به دفعات در طول روز دستکم پنج بار ، سالانه موجب سکته قلبی در ۶۵۷ نفر می شود.

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه هاروارد می گویند نتایج یک مطالعه جدید آنان نشان می دهد که خطر بروز سکته قلبی و مغزی دو ساعت پس از عصبانیت به ترتیب پنج و سه برابر افزایش می یابد.

در این مطالعه محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا تحقیقاتی در مورد خشم و بروز سکته های قلبی و مغزی انجام دادند .

نتیجه این مطالعه نشان داد که دو ساعت پس از خشمگین شدن، خطر ابتلا به حملات قلبی بیش از هر زمان دیگری افزایش می یابد.

همچنین در این زمان خطر پارگی آنوریسم مغزی نیز شش برابر می شود که این به معنای انسداد عروق مغز و در نتیجه سه برابر شدن خطر سکته مغزی است.

متخصصین پزشکی در مطالعه انجام شده دریافتند در افرادی که فاکتورهای خطرزا همچون سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود دارد، حدود دو ساعت پس از آن که عصبانی شوند، خطر ابتلا به سکته قلبی پنج برابر و خطر ابتلا به سکته مغزی بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.

پروفسور الیزابت موتوفسکی و همکارانش از دانشگاه هاروارد که در این مطالعه همکاری داشتند، متوجه شدند که خشمگین شدن به دفعات در طول روز دستکم پنج بار ، سالانه موجب سکته قلبی در ۶۵۷ نفر می شود.

محققان همچنین دریافتند که شدت خشم در بیمارانی که باتری قلب دارند ،در بروز حملات قلبی نقش دارد.

به گفته کارشناسان استرس مزمن به بروز بیماری‌های قلبی منجر می‌شود زیرا فشارخون را افزایش می‌دهد. با این حال هنوز مشخص نیست رابطه بین عصبانیت و بروز سکته مغزی و قلبی چیست. ممکن است تغییرات روانی که عصبانیت بر بدن اعمال می‌کند علت آن باشد اما لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود .

محققان اعلام کردند: علاوه بر کنترل خشم، درمان فشار خون و کلسترول بالا، کنترل دیابت، کاهش وزن و ترک سیگار خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

محققان مجری این مطالعه معتقدند هنوز نمی‌توان در مورد تاثیر عصبانیت در بروز حمله قلبی، در افراد سالم اظهار نظر کرد؛ چیزی که مسلم است، این تاثیر در بیماران قلبی است و در نتیجه باید به بیماران قلبی به طور جدی توصیه کرد که برای حفظ باقی‌مانده سلامت قلب‌شان، حتما از عصبانیت پرهیز کنند. این محققان در فاز بعدی مطالعات‌شان در نظر دارند روی تاثیر روش‌های رفتاردرمانی، برای کنترل عصبانیت، در کاهش حمله‌های قلبی، بررسی کنند.

نتایج این تحقیق در نشریه آکادمی متخصصان قلب آمریکا منتشر شده است .

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *