افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران سرطانی با ورزش بیشتر عمر می کنند

4

  • دكتر لي جونز استاديار موسسه سرطان ‘ديوك ‘ و مجري اين تحقيقات گفت: اين يافته ها نشان مي دهد بايد به تاثيرات ورزش نه تنها در كاهش نشانه هاي بيماري بلكه در افزايش طول عمر توجه بيشتري صورت گيرد.

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان می دهد  بيماران مبتلا به سرطان مغز كه توانايي ورزش كردن دارند، بيشتر از بيماراني كه بي تحرك هستند عمر مي كنند.

سرطان دومین علت مرگ در كشور های پیشرفته و سومین عامل مرگ و میر در ایران است سالانه ۳۰ هزار نفر می‌میرند و ۷۰ هزار مورد جدید اضافه می‌شوند .

سرطان عامل ایجاد كننده مرگ در سنین بین سی و چهل ساگی می باشد.

پیش از این ثابت شده بود که فعالیت بدنی مناسب علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان، خود می‌تواند به درمان سرطان کمک کند. شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند ورزش در درمان سرطان سودمند است.
يافته هاي پژوهشگران موسسه سرطان ‘ديوك ”  در واقع ادامه دهنده تحقيقات اخير است كه نشان مي داد ورزش وضعيت بيمار را در حين و پس از درمان بهبود مي بخشد و مي تواند به افزايش طول عمر آنها منجر شود.
پژوهشگران در اين بررسي ۲۴۳ بيمار مبتلا به سرطان پيشرفته و بدخيم گليوما را مورد بررسي قرار دادند كه بيمار مبتلا به آن به طور متوسط كمتر از شش ماه عمر مي كند.
در اين بين، آن دسته از بيماراني كه در تمرينات ورزشي منظم و پرتحرك (پياده روي سريع پنج روز در هفته به مدت ۳۰ دقيقه) شركت داشتند به طور چشمگيري طول عمر خود را افزايش دادند. اين افراد ۸۴/۲۱ ماه زندگي كردند در حالي كه اين ميزان در بيماران بي تحرك ۰۳/۱۳ ماه بود.
دكتر لي جونز استاديار موسسه سرطان ‘ديوك ‘ و مجري اين تحقيقات گفت: اين يافته ها نشان مي دهد بايد به تاثيرات ورزش نه تنها در كاهش نشانه هاي بيماري بلكه در افزايش طول عمر توجه بيشتري صورت گيرد.
نتايج اين مطالعات در نشريه آنكولوژي منتشر شده است.

پژوهشگران می گویند ۸۰ درصد كل سرطانهای انسان با شیوه زندگی یا عوامل محیطی ارتباط دارند (شامل غذا، مصرف تنباكو، مصرف بیش از حد الكل، زیاد در معرض آفتاب قرار گرفتن، قرار گرفتن در معرض خطرات شغلی)اكثر این سرطانها در صورت عادتهای مثبت در شیوه زندگی قابل پیشگیری می بودند.

آنان تاکید می کنند بزرگترین عامل مبارزه با سرطان آموزش بهداشت (مسایل بهداشتی) و سلامتی است.

انجمن سرطان آمريكا می گوید ، تقريبا نيمي از مرگ و ميرهاي ناشي از ابتلا به سرطان‌هاي مختلف با به كارگيري شيوه‌هاي سالم در زندگي قابل پيشگيري است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *