افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران دیابتی و این مشکلات چشمی

  • امروزه به دلیل اینکه طول عمر افراد دیابتی افزایش پیدا کرده است، عوارض مختلفی همچون بیماری‌های چشمی سال‌ها گریبانگیر این افراد است.

 

 امین‌الله نیک‌اقبالی در نشست خبری کنگره سالانه انجمن چشم‌پزشکان ایران در ارتباط با اینکه عینک‌های آفتابی برای چه کسانی ضرورت دارد، گفت: این نکته باید برای همه افراد مورد توجه باشد که هر نوع عینکی بهتر از بی‌عینکی است؛ چراکه چشم را در مقابل اشعه خورشید محافظت می‌کند.

وی افزود: عینک‌های مناسب تنها در فروشگاه‌های معتبر ارائه می‌شود و افراد باید در این زمینه با چشم‌پزشک مشورت کرده و از عینک‌های استاندارد و مواردی که مورد تأیید وزارت بهداشت است، بهره‌مند شوند.

عضو انجمن چشم‌پزشکان ایران در ادامه به موضوع دیابت و مشکلات چشمی اشاره کرد و گفت: امروزه به دلیل اینکه طول عمر افراد دیابتی افزایش پیدا کرده است، عوارض مختلفی همچون بیماری‌های چشمی سال‌ها گریبانگیر این افراد است.

نیک‌اقبا‌لی اضافه کرد: دیابت بیماری است که به دلیل نوسات قند خون، بیماری‌های عروقی ایجاد می‌کند و زمانی که رگ‌های بدن دچار تخریب و نارسایی شود، مویرگ‌ها مایع نشر می‌کنند یا خونریزی کرده که این مسئله بر روی اندام‌ها تأثیرگذار است.

وی بابیان اینکه عروق چشم بازتابی از کل عروق بدن است،  عنوان کرد: دیابت می‌تواند شبکیه‌ را ضخیم و فعالیت سلولی را در چشم دچار اختلال کند، از طرفی افراد مبتلا به دیابت با مشکلاتی همچون چربی و فشار خون بالا همراه هستند و این عوارض چشمی را تشدید می‌کند.

عضو انجمن چشم‌پزشکان ایران خاطرنشان کرد: بنابراین ورزش و رژیم غذایی و همچنین معاینه ادواری توسط چشم‌پزشک در بیماران مبتلا به دیابت بسیار حائز اهمیت است.

 

منبع : فارس

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *