افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیماران دیابتی تیروئید خود را درمان کنید تا مبتلا به بیماری قلبی نشوید

1439151245-146600-1

قابل توجه بیمارانی که به دیابت مبتلا هستند می خواهید دچار بیماری قلبی نشوید این مطلب بیماران دیابتی تیروئید خود را درمان کنید تا مبتلا به بیماری قلبی نشوید را با دقت بخوانید .

بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید، سطح پایین هورمون‌های تیروئید در بافت قلب بیماران دیابتی عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی در این افراد است. این مطالعه نشان می‌دهد که بازیابی هورمون‌های تیروئید در قلب می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی در افراد دیابتی جلوگیری کند. یافته‌ها حاکی از آن هستند که دیابت ناشی از کمبود هورمون‌های تیروئید باعث نارسایی قلبی می‌شود. محققان در آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام دادند، دریافتند که تزریق یک نوع فعال از هورمون تیروئید، T3، به حیوانات از بروز بیماری‌های قلبی در آنها جلوگیری می‌کند.
به گفته مارتین گردز از موسسه فناوری نیویورک در ایالات متحده، این پروسه درمانی از تغییرات غیر طبیعی ژنتیکی، آسیب‌دیدگی بافت و تضعیف عملکرد قلب جلوگیری می‌کند. مطالعات اخیر که بر اساس تحقیقات گردز و همکارانش به انجام رسیده‌اند، نشان می‌دهند که کمبود هورمون‌های تیروئید در بافت قلب به نارسایی قلبی منجر می‌شود. عوارض و پیامدهای بالینی این عارضه بسیار گسترده هستند. به گفته گردز، بیماری‌های قلبی مرتبط با دیابت به آسانی قابل پیشگیری هستند. تزریق دوز T3 تغییر چندانی در سطح سروم (خون) هورمون‌های تیروئید ایجاد نمی‌کند؛ اما برای حفاظت از بافت قلب کفایت می‌کند. این مطالعه در نشریه پزشکی مولکولی منتشر شده است.
اگر تعادل هورمونی فوق‌الذکر به هر دلیلی مختل شده و به افزایش یا کاهش تولید هورمون‌های تیروئید منجر شود، ناهنجاری‌های ساختاری مختلفی در غده تیروئید پدید خواهند آمد. هورمون‌های تیروئید نقش بسزایی در سوخت و ساز و رشد بدن دارند؛ از این رو، عملکرد صحیح و تغذیه مناسب، مستلزم گردش مقدار بهینه این هورمون‌ها در سیستم ایمنی بدن انسان است.

 

پزشکین : بیماران دیابتی تیروئید خود را درمان کنید تا مبتلا به بیماری قلبی نشوید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *