افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بوتاکس تقلبی وارد بازار شد مراقب باشید

  • بیماران اگر دچار ضعف عضلات یا اختلال در بینایی شدند باید از رانندگی با اتومبیل یا دیگر کارهایی که نیاز به قدرت عضلانی و بینایی دارد جلوگیری کنند. از طرفی بیماران باید بدانند که اثر بوتاکس ۳تا ۴ ماه از بین می‌رود.

 

یک داروساز گفت: تزریق نامناسب بوتاکس علاوه بر نتایج نامطلوب در زیبایی، باعث ایجاد عوارضی چون سردرد، ادم چشم، افتادگی پلک، لب و… خواهد شد.

فاطمه فاقعی گفت: سم «بوتولینیوم» از طریق مهار انتقال دهنده عصبی بین انتهای عصب محیطی و فیبرهای عضلانی، عضله اسکلتی را تضعیف یا فلج می‌کند و با توجه به این مکانیسم کاربردهای آرایشی و درمانی متنوعی دارد. از موارد بالینی مصرف این دارو می‌توان در درمان لوچی چشم، بی اختیاری ادراری ،عرق کردن بیش از حد دست و پا را نام برد.

این داروساز به کاربردهای آرایشی این دارو برای درمان چین و چروک صورت و گردن اشاره کرد گفت: تزریق این دارو باید توسط پزشکان آموزش دیده ،آشنا و آگاه با علم آناتومی انجام گیرد تا از ایجاد یک سری عوارض که بر اثر عدم آموزش فرد تزریق کننده دارو ممکن است در بیماران اتفاق بیافتد جلوگیری کنند. همچنین استفاده از دوز مناسب برای تزریق صحیح می‌تواند عوارض جانبی را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: از طرفی تزریق نامناسب دارو علاوه بر نتایج نامطلوب در زیبایی باعث ایجاد عوارضی چون سردرد، ادم چشم، افتادگی پلک، لب و یا خط ابرو عدم تقارن لب و عدم تعادل چهره می شود. بیمارانی که دارای مشکلات تنفسی و «ام اس» باید در مصرف این دارو احتیاط کنند.

فاقعی تصریح کرد: بیماران اگر دچار ضعف عضلات یا اختلال در بینایی شدند باید از رانندگی با اتومبیل یا دیگر کارهایی که نیاز به قدرت عضلانی و بینایی دارد جلوگیری کنند. از طرفی بیماران باید بدانند که اثر بوتاکس ۳تا ۴ ماه از بین می‌رود.

این داروساز اشاره کرد: برای تشخیص نمونه‌های تقلبی بوتاکس بر روی جعبه و ویال دارو دقت کنید زیرا نمونه‌های تقلبی بوتاکس روی کارتن و یا ویال دارو تاریخ تولید و انقضا نوشته نشده، مخدوش است یا با هم مطابقت ندارد و معمولا قیمتی پایین تر از داروی تایید شده دارند.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *