افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به کودکان بادام زمینی بدهید تا چاق نشوند

به کودکان بادام زمینی بدهید تا چاق نشوند

images (1)

 

والدین توجه کنید اگر می خواهید کودکتان دچار چاقی نشود که خود همین باعث بروز مشکلاتی می شود همراه ما باشید با گفته محققان درباره این که به کودکان بادام زمینی بدهید تا چاق نشوند

پژوهشگران در کالج پزشکی بیلور در دانشگاه هوستون و دانشگاه زنان تکزاس می‌گویند خوردن بادام زمینی به عنوان میان‌وعده می‌تواند به کاهش چاقی در کودکان کمک کند.

نتایج این بررسی ۱۲ هفته‌ای بر روی کودکان لاتین‌تبار در مدرسه راهنمایی که به طور مکرر به عنوان میان‌وعده بادام زمینی یا کره بادام‌زمینی می‌خورند، نشان‌دهنده کاهش عمده در شاخص توده بدنی (BMI) بود.

همه ۲۵۷ کودک در این پژوهش بخشی از برنامه‌ای برای ترغیب فعالیت جسمی و تغذیه بودند. نیمی از شرکت‌کنندگان سه تا چهار بار در هفته میان‌وعده‌ می‌خوردند و نیمی دیگر کمتر از یک بار در هفته میان‌وعده مصرف می‌کردند.

پس از ۱۲ هفته اجرای این برنامه تغذیه‌ای، از دانش‌آموزان خواسته شد تا عادات مصرف میان‌وعده‌شان را برای ۱۲ هفته بیشتر ادامه دهند. پس از شش ماه این پژوهشگران دریافتند که دانش‌آموزانی که طور مکرر میان‌وعده بادام زمینی خورده بودند، در مقایسه با آنانی که به طور مرتب این میان‌وعده را نخورده بودند، کاهش در میزان کلی شاخص توده بدنی را تجربه کرده‌اند.

این پژوهشگران به این نتیجه می‌رسند که برنامه‌های تغذیه‌ای در مدرسه و پس از مدرسه می‌توانند میان‌وعده‌های ناسالم و پرکالری را با بادام زمینی جایگزین و به این ترتیب جایگزین سالمتری برای کودکان فراهم کنند. بادام زمینی در این تحقیق به این علت انتخاب شده بود که مغزهای خوراکی میان‌وعده‌های مملو از مواد مغذی هستند و اجساس پری و سیری را در فرد ایجاد می‌کنند.

کریگ جانسون، استادیار بخش بهداشت و کارکرد انسانی در دانشگاه تکزاس و نویسنده اصلی مقاله این بررسی می‌گوید: «مدارس نقش مهمی در آموزش کودکان دارند و آنان برای ورود به دنیای کار در آینده آماده می‌کنند. ما باید اطمینان حاصل کنیم آموزش‌هایمان باعث می‌شوند که کودکانمان عمری طولانی و زندگی شادی را خواهند داشت.»

 

پزشکین : به کودکان بادام زمینی بدهید تا چاق نشوند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *