افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به چه صورت عمل جراحی پلک انجام می شود

  • جراحی پلک خیلی نباید به صورت تهاجمی انجام شود. در غیر این صورت باعث باقی ماندن اسکار و جای زخم می شود. علاوه براین ممکن است باعث شود چشم ها موقع خواب به خوبی بسته نشوند و چشم خشک شود.

 

در عمل جراحی پلک، پوست اضافه پلک بالا یا پایین و چربی زیر آن برداشته می شود. برش این جراحی معمولا در خطوط موجود روی پوست ایجاد می شود. در صورتی که پوست بیش از حد برداشته شود یا گوشه های خارجی پلک به صورت مثلثی برداشته شوند، پوست کشیده تر شده و پلک نازک تر می شود. این حالت در میان بیماران به عنوان حالت گربه‌ای شناخته می شود. در این حالت خطوط برشاز نزدیک مشخص هستند زیرا برش آخر در گوشه خارجی چشم روی خط طبیعی و نرمال صورت بیمار ایجاد نمی شود. بنابراین خط برش در چشم گربه ای ممکن است بدون آرایش تاحدودی مشخص باشد. البته این خطر را هم می توان با لیزر برطرف کرد. اما اگر فرد پوست خوبی نداشته باشد خط ممکن است باقی بماند.

جراحی پلک خیلی نباید به صورت تهاجمی انجام شود. در غیر این صورت باعث باقی ماندن اسکار و جای زخم می شود. علاوه براین ممکن است باعث شود چشم ها موقع خواب به خوبی بسته نشوند و چشم خشک شود. در این وضعیت بیمار باید هنگام خواب پد مخصوصی روی چشم ها بگذارد و از اشک مصنوعی استفاده کند. بنابراین برای پیشگیری از این عوارض باید از عمل تهاجمی پلک خودداری کرد. در مقابل، بعضی ها نیز فقط پوست را بر می دارند و سایر قسمت های پلک را دست نخورده باقی می گذارند که این کار نیز اشتباه است. درواقع باید بافت زیری پوست و چربی برداشته شود تا بیرون زدگی پلک خود را نشان ندهد.

در پلک پایین می توان یک مقدار زیر پوست را خالی کرد و این کار را تا خط خنده ادامه داد. بعد از برداشت پوست و چربی می توان پوست را به مقدار زیاد کشید و حتی خط خنده را بدون نیاز به ژل و بوتاکس برطرف کرد. پلک پایین برش های زیادی دارد. اگر برش نزدیک به مژه های چشم باشد ممکن است منجر به انقباض عضلات آن قسمت شود. اگر برش داخل چشم باشد و خوب جوش نخورد، مژه ها داخل چشم برمی گردند.

به طور کلی اگر قصد برداشتن پوست را داشته باشیم برش را در قسمت بیرونی ایجاد می کنیم. اما اگر فقط قصد برداشتن چربی زیر چشم را داشته باشیم برش را از داخل پلک می زنیم. این جراحی ها ساده هستند و نباید به صورت تهاجمی انجام شوند. تنها عارضه غیر قابل اجتناب این جراحی، کبودی بعد از عمل است که با استفاده از پمادهای مخصوص و عینک و خودداری از قرار گرفتن جلوی آفتاب برطرف می شود. طول دوران بهبودی بعد از عمل به نوع پوست بیمار بستگی دارد. بعضی ها خیلی سریع بهبودی می یابند و بعضی دیگر بعد از جراحی نیاز به لیزر پیدا می کنند.

افرادی که دارای پوست اضافه و بیرون زدگی چربی زیر پلک و پف چشم هستند، کاندید این جراحی محسوب می شوند. گاهی افتادگی پلک به قدری زیاد است که حتی روی بینایی فرد تاثیر می گذارد. خانم های جوان نیز می توانند این جراحی را انجام دهند اما بیشتر موارد این عمل برای سنین بالا انجام می شود.

دکتر شاهین شمس، متخصص جراحی فک و صورت:

دکتر شاهین شمس متولد تهران، دوران دبیرستان را در مدرسه کوثر به پایان رسانیدند و پس از قبولی در کنکور دوران عمومی خود را سپری کردند و با رتبه ۶۴ امتحان رزیدنتی به صورت مستقیم و بدون وقفه مشغول تحصیل در رشته جراحی فک و صورت در دانشگاه شهید بهشتی شدند.
پس از دوره ۱۱ ساله (عمومی و تخصص) در امتحان بورد تخصصی شرکت کردند و به صورت مستقیم و با کسب یکی از رتبه های برتر دارای بورد تخصصی و استادیار دانشگاه شدند.

 

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *