افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به نوزادان شکر و نمک ندهید

به نوزادان شکر و نمک ندهید

786056_141

 

مادرهای گرامی توجه کنید پس از این که نوزاد شما به سن تغذیه رسید هیچگاه غذاها را با شکر و نمک طعم دار نکنید در این مطلب به طور کامل شرح می دهیم عوارض نمک و شکر بر نوزادان .

تغذیه نوزاد در کنار شیر مادر بسیار مهم و حائز اهمیت است بهتر است مادران از اضافه کردن نمک و شکر به وعده های غذایی آنان خودداری کنند چون موجب بروز آسیب به سیستم گوارشی آن ها خواهند شد

شیرین عادل درباره اصول سبد غذایی سالم در خانواده افزود: نوع تغذیه نه تنها برای یک زندگی سالم، و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مانند چربی خون، سرطان ها و دیابت نوع ۲ امری ضروری است، بلکه باید گفت که بسیاری از بیماری ها بدون برنامه غذایی، غیرقابل درمان هستند.

وی به اهمیت هرم غذایی در تغذیه اشاره کرد و گفت: مصرف میوه و سبزیجات، لبنیات و گروه گوشت ها هر روز اجباری است و مقدار مصرف آن بستگی به گروه سنی فرد دارد.

عادل با بیان اینکه مادر تاثیرگذارترین فرد در تهیه تغذیه مناسب است، درباره تغذیه گروه های سنی گفت: تغذیه نوزاد باید از سن ۶ ماهگی شروع شود، مگر اینکه نوزاد دارای شرایط ویژه ایی باشد.

وی به این نکته مهم اشاره کرد و گفت: اضافه کردن نمک و شکر به تغذیه تکمیلی تا یکسالگی ممنوع است. در صورتی که افراد شکر و نمک را برای طعم دار کردن غذا، به نوزاد اضافه کنند، غذای او خوشمزه تر از شیر مادر می شود و در نتیجه نوزاد از مصرف شیرمادر خودداری می کند.

عادل همچنین تاکید کرد: در دوران کودکی آنچکه بسیار مهم است، خوراکی های غیر تغذیه ایی است که به صورت جایزه به کودکان می دهند، این روش باعث می شود که به طور غیرمستقیم آنها به مصرف این خوراکی ها تشویق شوند

 

پزشکین : به نوزادان شکر و نمک ندهید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *