افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به نبرد با سرطان روده بزرگ بروید

173a46686ac33512ff8bf46b3849e33d

مطالعات زیادی روی سرطان روده که یکی از رایج ترین سرطان ها در کشور ما می باشد انجام شده است می خواهیم آشنا کنیم شما را با این که چگونه به نبرد با سرطان روده بزرگ بروید .

قوام نصیری رئیس انجمن آنکولوژی  با بیان اینکه شیوع سرطان روده بزرگ در ایران رو به افزایش است گفت: ابتلا به سرطان روده بزرگ درحال حاضر حدوداً بین دو الی سه هزار در سال است و این رقم رو به افزایش است و شیوع این بیماری در آقایان بیشتر از خانم‌ها است.

دکتر نصیری افزود: عادات بد غذایی از موارد مهمی است که در بروز و تشدید این بیماری نقش دارد و افراد باید با داشتن رژیم غذایی سالم بدون چربی حیوانی؛ طبخ بدون روغن و سرخ نکردن مواد غذایی، حذف فست فودها و همچنین با مصرف بیشتر سبزی‌ها و میوه‌های تازه از بروز و تشدید این بیماری پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: از آنجا که عواملی همچون وراثت نیز در بروز این بیماری نقش دارد به افرادی که در خانواده سابقه ابتلا به سرطان روده دارند، توصیه می‌شود با مراجعه به پزشک مربوطه بررسی‌های لازم در این رابطه را انجام دهند و با معاینه داخلی روده و تشخیص زود هنگام این عارضه از تشدید آن جلوگیری کنند.

رئیس انجمن آنکولو‍ژی در رابطه با مراحل درمانی این بیماری گفت: درمان درمراحل اولیه بروز این بیماری به صورت انجام جراحی صورت می‌گیرد، مگر در مواردی که مشکل در قسمت‌های تحتانی روده باشد که در این موارد استفاده از اشعه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پزشکین : به نبرد با سرطان روده بزرگ بروید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *