افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به نبرد با زوال عقل بروید با این تمرینات ورزشی

به نبرد با زوال عقل بروید با این تمرینات ورزشی

  • به گفته این محققان، مطالعه جدید همچنین نشان می دهد پیاده روی سریع و منظم در وهله اول می تواند احتمال ابتلا به اختلال شناختی عروقی را کاهش دهد.

 

محققان کانادایی وضعیت یک گروه ۳۸ نفره مبتلا به اختلال شناختی عروقی – دومین علت شایع ابتلا به زوال عقل پس از الزایمر- را پیگیری کردند و دریافتند افرادی که بالغ بر ۳ ساعت در هفته پیاده روی کمی تند داشتند، عملکرد مغزی بهتری یافتند و پس از شش ماه، زمان های واکنش و سایر علائم عملکرد مغزی نیز در آنها بهبود پیدا کرد.

به گفته این محققان، مطالعه جدید همچنین نشان می دهد پیاده روی سریع و منظم در وهله اول می تواند احتمال ابتلا به اختلال شناختی عروقی را کاهش دهد.

مغز اندامی است که به سوخت و ساز زیاد نیاز دارد و برای رساندن مواد مغذی ضروری و اکسیژن به بافت های آن، به جریان خون فراوانی نیاز دارد.

لیو – آمبروز محقق دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور و تیم تحقیق، بطور تصادفی ۳۸ سالمند مبتلا به اختلال شناختی عروقی خفیف را در دو گروه قرار دادند.

یک گروه برنامه آموزشی هوازی را دنبال می کرد که شامل ۳ جلسه پیاده روی یک ساعته در هفته به مدت ۶ ماه بود و گروه دیگر مراقبت های متعارف را دنبال کردند.

علاوه بر این، به هر دو گروه اطلاعاتی درباره اختلال شناختی عروقی و نکاتی برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم ارائه شد.

پیش از شروع برنامه ورزشی و در آخر ۶ ماه همه شرکت کنندگان اسکن های کاربردی از مغز نیز داشتند و آزمایش های دیگری هم برای سنجش میزان فعالیت های عصبی و توانایی شناختی از آنها به عمل آمده بود.

افرادی که در گروه تمرینات هوازی بودند، در آزمایش های شناختی واکنش بهتری در خصوص مدت زمان واکنش داشتند و تغییراتی در فعالیت مغزی انها رخ داد که بیشتر به مغز سالم شباهت دارد در حالی که در گروه دیگر این تغییرات وجود نداشت.

به گفته لیوم-آمبروز، تایید این یافته ها به مطالعات بیشتری نیاز دارد، اما ورزش ظاهرا راهبردی نویدبخش برای رسیدن به سلامت شناختی در میانسالان است.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *