افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به موبایلتان وابسته هستید بخوانید

  •  موبایل به جان‌تان بسته است؛ کاملا درست است. اصلا اگر از آن فاصله بگیرید، مضطرب‌تر می‌شوید، اما باید به‌خودتان کمک کنید. از این نقطه شروع کنید که وقتی برای خرید بیرون از خانه می‌روید، موبایل را خانه جا بگذارید.

 

درطول یک ساعت، چندبار موبایل‌تان را کنترل می‌کنید؟ ۵بار؟ ۱۵بار؟ ۲۵بار؟ ۳۰بار؟ چندبار سراغ اینترنت می‌روید و بی‌هدف در فضای تلگرام، اینستا و.. گشت می‌زنید؟
شب‌ها موبایل‌تان را خاموش می‌کنید یا اینکه موبایل روشن است و هر بار تکانی می‌خورید و چشم باز می‌کنید، آن را هم کنترل می‌کنید؟ حتما می‌دانید که این رفتارها نشان از اعتیاد به موبایل دارد. به‌نظرتان راهی برای رهایی از این وضعیت اعصاب‌خردکن وجود دارد؟ بله! دارد. به این نکته‌ها دقت کنید.

 ۱: یک بازی‌ جایگزین کنید

شما معتاد به وسیله‌ای شده‌اید که جای خالی سرگرمی را برای شما پر می کند. یک بازی فکری به شکلی که بتوانید آن را با وسیله‌ای شبیه به موبایل بازی کنید، انتخاب کنید. اصلا مهم نیست روزهای اول چند ساعت با این وسیله سرگرم هستید. این ‌کار به شما کمک می‌کند کمتر سر به موبایل بزنید.

 ۲:   از خودتان دور کنید

کاملا درست است که هرجایی بنشینید، به راحتی می‌توانید موبایل را هم کنارتان بگذارید؛ حتی اگر شارژ نداشته باشد و بخواهید آن را شارژ کنید، اما سعی کنید شارژ کردن موبایل را بهانه کنید و آن را به‌تدریج از خودتان دور کنید. شاید روزهای اول حداکثر چند دقیقه بتوانید آن را از خودتان جدا کنید؛ اما با تلاش، می‌توانید این فاصله را بیشتر کنید.

 ۳ : خاموش کنید

خیلی سخت است موبایل را خاموش کنید؛ برای شمایی که دچار اعتیاد ‌به تلفن همراه‌تان هستید! اما از اینجا شروع کنید. وقتی می‌خواهید موبایل را شارژ کنید، برای اینکه به دستگاه آسیب نرسد، آن را خاموش کنید. شاید روزهای اول پشیمان شوید و آن را روشن کنید، اما به‌تدریج می‌توانید از اینجا شروع کنید تا اینکه به خاموش کردن موبایل در طول شب یا زمان‌های استراحت برسید.

۴: بهانه کنید

موبایل به جان‌تان بسته است؛ کاملا درست است. اصلا اگر از آن فاصله بگیرید، مضطرب‌تر می‌شوید، اما باید به‌خودتان کمک کنید. از این نقطه شروع کنید که وقتی برای خرید بیرون از خانه می‌روید، موبایل را خانه جا بگذارید. شاید مدت خرید شما۱۰دقیقه باشد، اما همان مدت فاصله‌ گرفتن، شروع خوبی برای این جدایی است.

۵: زمانبندی کنید

برای خودتان قانون بگذارید؛ برای مثال، صبح موبایل را کنترل کنید و پیغام‌ها را ببینید. زمان بعدی را به انجام یک کار موکول کنید. مثلا به‌خودتان قول بدهید بعد از بیدار شدن از خواب، تا قبل از خوردن صبحانه و آماده شدن برای بیرون رفتن از خانه، موبایل را کنترل نکنید. زمان بعدی را به رسیدن سر کار موکول کنید. زمانبندی بعد، کنترل کردن موبایل بعد از انجام یک کار در محل کار باشد. این زمانبندی کمک می‌کند از موبایل فاصله بگیرید.

۶:خروج از گروه‌ها

عضو هزار و یک گروه هستید! طبیعی است هر چند دقیقه یک بار، یک نفر هم داخل گروه یا کانال پیغام بگذارد، حواس‌تان پرت می‌شود. از گروه‌ها ‌و کانال‌هایی که چیزی به معلومات شما اضافه نمی‌کنند، خارج شوید. فقط عضو چند گروه خوب بمانید. به این ترتیب می‌توانید آمار دفعات سر زدن به موبایل را کم کنید.

۷: برنامه‌های واقعی

روزهایی که سرتان گرم است، بخواهید و نخواهید، کمتر موبایل را کنترل می‌کنید. بنابراین بیکار یا کم کار بودن شما، یکی از دلایل پناه بردن به موبایل است. بنابراین سعی کنید برای خودتان کار بتراشید تا موبایل را کنترل نکنید.

۸: اینترنت را قطع کنید

بسیار کار سختی است! اصلا فکر کردن به آن هم اضطراب‌زاست! اما به‌تدریج وقتی قدم‌های اول را برداشتید، می‌توانید به این مرحله هم برسید که اینترنت سیار موبایل را قطع کنید. به این ترتیب حداقل ساعت‌هایی که بیرون از خانه هستید و دسترسی به اینترنت وجود ندارد، می‌توانید از موبایل فاصله بگیرید.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *