افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به مشکلات کلیه مبتلا نشوید با این توصیه ها

به مشکلات کلیه مبتلا نشوید با این توصیه ها

7523a521-4820-4b1d-9bfb-79d6de47761b

 

کلیه یکی دیگر از اعضای بدن است که سلامت آن بر کل اعضای بدن اثر دارد در این جا پژوهشگران بیان کرده اند که به مشکلات کلیه مبتلا نشوید با این توصیه ها همراه ما باشید در ادامه مطلب .

کلیه ها اندام های حیاتی برای تصفیه سموم و حفظ تعادل شیمیایی بدن و فشار خون هستند. برخی از شایع ترین بیماری های کلیوی شامل سنگ کلیه، عفونت های دستگاه ادراری و فشار خون بالا است.

بیماری های کلیوی و دیابت می توانند دست در دست هم دهند و علل مرگ زودرس در افراد مبتلا باشند. با توجه به آمارهای مرکز کنترل و مدیریت بیماری های ایالات متحده، بیش از ۲۵.۸ میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت و سطح قند خون بالا از مشکلات کلیوی نیز رنج می برند.

برای جلوگیری از خطرات بهداشتی بالقوه ناشی از بیماری های کلیوی و محافظت از کلیه ها چند مرحله ساده پیشنهاد شده است.

خوردن میوه ها و سبزیجات: با توجه به تحقیقات مجله بالینی انجمن نفرولوژی آمریکا، میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به آسیب های کلیوی و اسیدوز متابولیک؛ یک بیماری که منجر به تولید اسید بیش از حد در بدن می شود، را کاهش می دهد. بیش از حد بودن اسید در بدن منجر به علائمی مانند تنفس سریع، خستگی، گیجی، و در موارد شدید شوک و مرگ می شود. سبزیجات منجر به کمک به کلیه برای حذف اسید بیش از حد از بدن و دفع آن از طریق ادرار می شود.

مصرف روغن ماهی: با توجه به مطالعات جدید اسیدهای چرب امگا ۳ در بیماران دیالیزی خطر ابتلا به حمله قلبی ناگهانی را کاهش می دهد.

کاهش مصرف نمک: بدن انرژی زیادی را صرف چیزهای غیر ضروری مانند نمک می کند. در این میان مصرف بالای سدیم منجر به فشار خون بالا و خطرات بهداشتی دیگر از جمله حملات قلبی و سکته مغزی شود.

نوشیدن آب زیاد در طول روز: عملکرد کلیه ها در صورت کم آبی بدن مختل می شود. بدن برای تولید انرژی و مدیریت تمام ارگان های بدن به آب نیاز دارد. زمانی که احساس تشنگی می کنیم، یعنی خیلی وقت است که بدن با کم آبی دست و پنجه نرم می کند. نوشیدن یک لیوان آب در هر ساعت توصیه شده است.

تناسب اندام و فعالیت روزانه: کاهش وزن و فعالیت ورزشی روزانه باعث کاهش فشار خون و تنظیم سطح قند بدن می شود. دیابت و فشار خون مهمترین دلایل بروز بیماری های حاد کلیوی هستند. قند و فشار خون را به طور روزانه کنترل کنید و در صورت افزایش این دو فاکتور حتما به پزشک مراجعه کنید. کنترل چربی خون الزامی است.

 

پزشکین : به مشکلات کلیه مبتلا نشوید با این توصیه ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *