افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به خطر افتادن سلامت کودکان با گرد و غبار

images

  • به‌گفته محققان، راه‌های ساده‌ای برای دور نگه داشتن اعضای خانواده و خصوصا کودکان از مواد شیمایی مضر وجود دارد: استفاده از جاروبرقی‌های دارای فیلتر HEPAA، شستن دست‌ها در طول شبانه‌روز و دوری کردن از همه محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامتی هستند.

 

گروهی از محققان دانشگاه جورج واشنگتن در بررسی اخیرشان به این نتیجه رسیدند که گردوغبار خانگی، افراد را در معرض تماس با مواد شیمیایی سمی قرار می‌دهد که همگی با مشکلات جدی برای سلامتی همراه هستند. آنان براساس یافته‌های‌شان اعلام کردند که کودکان بیشتر از همه در معرض این خطر قرار دارند. گزارشی از این بررسی در Environmental Science & Technology‌ منتشر شده است.

در این بررسی، چندین مورد از مطالعات پیشین مورد ارزیابی قرار گرفتند و مشخص شد که ۹۰ درصد از نمونه‌های گردوغبار حاوی ۱۰ ماده شیمیایی مضر هستند. نوعی عامل سرطان‌زا به‌نام TDCIPP مقاوم در برابر شعله نیز در بین این ماده‌های شیمیایی مضر وجود دارد که معمولا در مبلمان، محصولات مخصوص بچه‌ها و اشیای خانگی دیگر یافت می‌شود.

علاوه بر این، چهار نوع فتالات DEP، DEHP، BBzP و DnBP در گردوغبارها شناسایی شدند که با مشکلات جدی مرتبط هستند، مثل تداخل با هورمون‌ها، کاهش ضریب هوشی (IQ) و مشکلات تنفسی در کودکان.

به‌گفته محققان، راه‌های ساده‌ای برای دور نگه داشتن اعضای خانواده و خصوصا کودکان از مواد شیمایی مضر وجود دارد: استفاده از جاروبرقی‌های دارای فیلتر HEPAA، شستن دست‌ها در طول شبانه‌روز و دوری کردن از همه محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامتی هستند.

 

منبع : بیتوته

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *