افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به خطر افتادن سلامت مردان با مصرف الکل

  • در مطالعه تجربی دیگری مرتبط با سلامت و باروری اسپرم در موش‌ها طی مدت ده هفته الکل به معده آنان وارد شد. نتایج نشان دادند که الکل سبب کاهش قابل توجه در غلظت اسپرم و توانایی تولید اسپرم در موش شده بود.

 

نتایح پژوهش تازه‌ای که توسط دانشگاه کوئینزلند انجام شده نشان‌دهنده ارتباط میان مصرف مشروبات الکلی و تولید اسپرم و فقر آن در مردان است. این بدان معنا است که علاوه بر تاثیر منفی الکل بر روی زنانی که باردار هستند و یا قصد بارداری دارند مصرف مشروبات الکلی بر توان باروری مردان نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

 این ارزیابی در مقاله‌ای توسط دو استاد علوم زیست پزشکی در مجله‌ای علمی منتشر شده است. همچنین، در این بررسی اشاره شده که مصرف الکل علاوه بر تاثیرات منفی در تمامی سطوح باروری مردان پیامدهای عصبی، رفتاری و بیوشیمیایی در نسل‌های بعدی خواهد داشت و مصرف الکل توسط مردان نقش مهمی در ایحاد مشکلات در سلامت کودکان خواهد داشت.
در مطالعه دیگری با استفاده از یک دوز اتیلن (که در مشروبات الکلی وجود دارد) در داخل معده حیوانات مشخص شد که به بیضه‌ها اسیب وارد شده و سلول‌های ضروری برای تشکیل اسپرم آلوده شده‌اند. در مطالعه تجربی دیگری مرتبط با سلامت و باروری اسپرم در موش‌ها طی مدت ده هفته الکل به معده آنان وارد شد. نتایج نشان دادند که الکل سبب کاهش قابل توجه در غلظت اسپرم و توانایی تولید اسپرم در موش شده بود.
نتایج ارزیابی انسانی تازه‌ای نیز از این داده حمایت می‌کند. در مطالعه تازه‌ای بر روی ۲۲۲۱ مرد جوان دانمارکی ۱۸ تا ۲۸ ساله میزان مصرف الکل توسط آنان یک هفته پیش از مطالعه ارزیابی شد و مشخص شد که تاثیری منفی بر اسپرم داشته است.
منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *