افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به جنگ با سرطان بروید با مصرف تخم مرغ

  • محققان ژاپنی ادعا کرده‌اند در حال مطالعه درباره روش درمانی دیگری هستند که نوعی ماده جنگنده با سلولهای سرطانی را از تخم‌مرغ به دست آورند.

 

شاید یکی از بیماریهای وحشت آور برای بشر سرطان باشد، که نه تنها مبتلایان به آن، بل‌که دیگرانی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که با بیماران دچار سرطان مرتبطند.
چنین مرضی می‌تواند مصیبتی تخریبگر باشد؛ چراکه حتی اگر سرطان در همان مراحل اولیه تشخیص داده و درمان شود، هنوز هم از نظر منطقی محتمل است که بیمار در معرض وخامت حال و مرگ باشد.
درمانهای کنونی برای انواع سرطان، هورمون‌درمانی، پیوند سلولهای بنیادی، جراحی، پرتو/شیمی‌درمانی و دارودرمانیهای سنگین و پرهزینه را شامل می‌شود و در چنین وضعی، محققان ژاپنی ادعا کرده‌اند در حال مطالعه درباره روش درمانی دیگری هستند که نوعی ماده جنگنده با سلولهای سرطانی را از تخم‌مرغ به دست آورند.
نسخه انگلیسی یومیوری شیمبون در این زمینه اذعان کرده است: اگر دانشمندان بتوانند اینترفرون بتا (interferon beta) را که نوعی پروتئین مورد استفاده برای درمان بیماریهایی چون اسکلروز چندگانه (ام.اس) و هپاتیت به شمار می‌رود، با پرورش ماکیان و به گونه‌ای ایمن تولید کنند، قیمت این دارو به شکلی چشمگیر کاهش پیدا می‌کند.
این روزنامه در گزارش خود نوشت: محققان موسسه فنآوری و علوم صنایع پیشرفته (AIST) در منطقه کانسائی ژاپن، شروع به تولید ژنهایی کرده‌اند که اینترفرون بتا را درون سلولهای پیشروی اسپرم جوجه ایجاد می‌کند. آنها سپس از این سلولها برای بارورسازی تخم و تولید مرغهایی استفاده کردند که این ژنها را به ارث برده بودند؛ این بدان معناست که چنین پرندگانی قادر به تولید تخمهایی شده بودند که حاوی عامل مبارزه با بیماری بود.
این محققان قصد دارند با فروش داروی خود به شرکتهای داروسازی قیمت آن را به نصف کاهش دهند اما مصرف‌کنندگان باید مدتی منتظر بمانند زیرا ژاپن مقررات سختگیرانه‌ای برای معرفی داروهای جدید دارد. این مقررات باعث می‌شود که رسیدن به مرحله آزمایش و غربالگری دارو، حتی چندین سال طول بکشد.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *