افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به جنگ با آلزایمر بروید با توت

به جنگ با آلزایمر بروید با توت

454600_399

 

توت یک نوع خشکبار بسیار مقوی می باشد که در صورتی که تازه آن نبود می توانید به صورت خشک مصرف کنید در این جا می خواهیم یک خواص بی نظیر درباره توت را در اختیار شما بگذاریم همراه ما باشید با به جنگ با آلزایمر بروید با توت

محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو که این رژیم غذایی به نام مایند «MIND» را ابداع کرده اند، می گویند: این رژیم غذایی شامل خوراکی هایی مانند توت می شود که برای سلامت مغز مفید است. محققان در این مطالعه رژیم غذایی مایند را با رژیم غذایی مدیترانه ای که برای سلامت قلب مفید است، مقایسه کردند.

هر دو این رژیم غذایی به اندازه زیادی بر پایه خوراکی های گیاهی (توت) و کم چرب است. اما در رژیم غذایی مایند تاکید ویژه ای بر مصرف خوراکی هایی مانند انواع سبزیجات برگ سبز و توت شده است که برای سلامت مغز مفید هستند.

این مطالعه نشان داد که هر دو این رژیم غذایی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد اما تنها با رعایت چند توصیه ارائه شده در رژیم غذایی مایند، می توان با بیماری آلزایمر مقابله کرد.

این مطالعه بخشی از یک سری مطالعه برای بررسی موادمغذی است که در توت وجود داردو برای سلامت مغز مهم هستند. محققان در این مطالعه متوجه شدند، سبزیجاتی که برگ سبز دارند بیشتر از سایر سبزیجات از سلامت مغز محافـظت می کنند.

رژیم غذایی مایند شامل مصرف توت برای دستکم دو بار در هفته، مصرف یک وعده سبزیجات برگ سبز و دو وعده یا تعداد بیشتری از سایر سبزیجات در روز می شود. رژیم غذایی مایند علاوه بر توت سفید و سبزیجات مملو از مغز خشکبار، لوبیا، غلات سبوس دار و روغن زیتون می شود.

پزشکین : به جنگ با آلزایمر بروید با توت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *