افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به بیماران در حوزه روان برچسب نزنید

انگ بیمار روانی عامل بازدارنده از درمان

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ دکترسینا توکلی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته آگاهی ازمغز ( ۴ تا ۱۱ اسفندماه ) با تاکید براهمیت شناخت کارکرد مغز گفت: ستاد توسعه علوم شناختی بسترساز هفته آگاهی از مغز در کشور است که با همکاری سازمان ها و سمن های مرتبط با این حوزه در قالب یک پویش مردمی برنامه های ویژه ای را در سراسر کشور برگزار می کند.
وی افزود: هفته آگاهی از مغز سه هدف ایجاد پل ارتباطی میان متخصصان و مردم، سرعت بخشیدن به تشخیص اختلالات و مبارزه با برچسب زدن به بیماران حوزه مغز را دنبال می کند.
توکلی گفت: در ایران نیز این سه هدف در هفته شناخت مغز دنبال می شود که برنامه هایی در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و عموم مردم برگزار خواهد شد. همچنین پنج برنامه در پنج فرهنگسرا در ارتباط با مغز و توانمندی های آن درخصوص راهکارهای پیشگیری و مقابله با بیماری هایی مانند آلزایمر و افسردگی در قالب سخنرانی برگزار می شود.
وی افزود:همچنین برای افزایش آگاهی دانش آموزان از مغز و توانمندی های آن، دانشجویان حوزه مغز و شناخت به عنوان سفیران این رشته در مدارس و دیگر اماکن عمومی حضور یافته و عملکرد مغز و راههای توانمند سازی مغز را تشریح می کنند.
دبیر سومین دوره هفته آگاهی از مغز اظهار کرد: چهار سمینار تخصصی درحوزه مغز درمناطق سه ، ۶ ، ۱۴ و شهر ری با حضور استادان دانشگاه برگزار می شود.

*** انجمن های علمی مغز و شناخت تا پایان سال به ۵۰ انجمن می رسد
همچنین رضا پناهی دبیر کارگروه دانشجویی ستاد علوم شناختی در این نشست گفت: در چند سال گذشته کشورهای پیشرفته درک کردند که حوزه مغز و شناخت کارکردهای آن تا چه اندازه مهم است و بیشترین سرمایه گذاری را در این زمینه انجام می دهند.
وی افزود: اتحادیه اروپا بیشترین هزینه را به بزرگترین پروژه با نام ‘ مغز انسان ‘ اختصاص داده است و کشورهای ژاپن و کره نیز در این زمینه فعالیت های گسترده ای را در پیش گرفته اند.
پناهی ادامه داد:امسال تمرکز بخش دانشجویی ستاد علوم شناختی بر روی ایجاد انجمن های علمی مغز و شناخت با کمک رشته های مختلف است و قرار است تا پایان سال به ۵۰ انجمن برسد. اکنون ۳۰ انجمن علمی مغز و شناخت ایجاد شده است.
دبیر کارگروه تولید محتوا و رسانه ستاد علوم شناختی اظهار کرد: این انجمن ها با هدف ترویج فضای علوم شناختی و اعصاب در دانشگاه ها ایجاد می شوند.
به گفته وی در هفته آگاهی از مغز همچنین دو سمینار در تهران و یک سمینار در رشت در دانشکده های روانشناسی برگزار می شود.
وی گفت: در روز اختتامیه ( ۱۱ اسفندماه ) مراسمی با حضور مسوولان، هنرمندان ، ورزشکاران و مردم در باغ کتاب برگزار می شود و درباره موضوعاتی مانند مغز سالم، مغز انعطاف پذیر، مغز ورزشکار و مغز اجتماعی صحبت خواهد شد.
هفته آگاهی از مغز یک برنامه جهانی است و امسال برای سومین سال متوالی ازچهارم تا یازدهم اسفندماه درنقاط مختلف کشورمان برگزارخواهد شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *