افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به بیماران اعصاب و روان دارو رایگان ارائه می شود

  • ارتقا بهداشت روان باعث توانمندسازی مهارت‌های افراد و بهبود سبک زندگی سالم می‌شود و اگر مردم شناخت بیشتر و بهتری از بیماری‌های روانی داشته باشند، درمان هم راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود.

 

احمد آخوندی امروز در نشست شورای مدیران ستادی و سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیر با اشاره به هفته بهداشت روان اظهار داشت: امسال شعار هفته سلامت روان “سلامت روان در محیط‌ کار” انتخاب شده است که نشان می‌دهد نهادهای جهانی به این باور رسیده‌اند که سلامت روان در محیط کاری ارزشمند است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز با این عقیده موافق هستند، چرا که سلامت روان فرد در محیط کار یکی از عوامل افزایش بهره‌وری و بازدهی کاری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه بیماران دارای اختلالات اعصاب و روان به صورت فعال در مراکز خدمات جامع سلامت شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار می‌گیرند ، تصریح کرد: در مجموع ۲۴۳ نفر بیمار اعصاب و روان در شهرستان دیر شناسایی شده است که خدمات مراقبتی و دارویی رایگان دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: به همین منظور ۵۴ قلم داروی بیماران اعصاب و روان به صورت رایگان ارایه می‌شود که برای استفاده از خدمات رایگان دارویی ، بیماران باید تشکیل پرونده داده و به صورت ماهانه توسط مراقبین سلامت و بهورزان و هر سه ماه نیز توسط پزشک معاینه شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به ارایه خدمات بهداشت روان در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت خدمات خوبی در حوزه بهداشت روان به شهروندان ارایه شد که از جمله آن می‌توان به جذب روانشناس بالینی در مراکز خدمات جامع سلامت ، رایگان شدن داروهای بیماران اعصاب و روان دارای دفترچه بیمه روستایی ، مراقبت‌های مستمر توسط روانشناس ، ارایه خدمات مشاوره‌ روانشناسی ، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و انجام معاینات دوره‌های پزشک نام برد .

وی با بیان این که پرداختن به سلامت روان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: ارتقا بهداشت روان باعث توانمندسازی مهارت‌های افراد و بهبود سبک زندگی سالم می‌شود و اگر مردم شناخت بیشتر و بهتری از بیماری‌های روانی داشته باشند، درمان هم راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود.

آخوندی با اشاره به اهمیت بهداشت روان در سلامت کارکنان گفت: سلامت روان کارکنان و محیط‌های کاری اثر متقابل بر هم دارند، یعنی همان طور که سلامت روان می‌تواند بهره‌وری در محیط کار را تغییر بدهد، به همان نسبت محیط کاری که از کیفیت خوبی برخوردار باشد، سلامت روان پرسنل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این فقط منحصر به شغل نیست و عوامل متعددی دخیل هستند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *