افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به این ۷ دلیل میوه و سبزیجات بخورید

du1473458524

  • خوردن میوه و سبزیجات موجب کاهش مصرف کالری می‌شود. به گفته محققان، مصرف میوه و سبزیجات کافی مقدار کالری‌های مصرفی شما را به حداقل می‌رساند. این مواد غذایی سرشار از فیبر هستند.

یک کاسه غلات برای صبحانه، ساندویچ بوقلمون و چیپس ناهار، پاستا یا مرغ و برنج برای شام… این یک منوی غذایی رایج برای بسیاری از افراد است. اما اگر صرفا روی پروتئین‌ها، غذاهای بسته‌بندی شده و غلات تکیه کنید و میوه و سبزیجات را به عنوان یک وعده اختیاری در نظر بگیرید، به خودتان ضرر می‌رسانید. علی‌رغم اینکه نیمی از بشقاب شما باید با میوه و سبزیجات پر شود، بسیاری از افراد نه تنها به این مسئله توجهی نمی‌کنند، بلکه به خوردن میوه و سبزیجات اعتقادی هم ندارند. این امر بدن شما را با یک مشکل بزرگ مواجه خواهد کرد.
نه تنها میوه و سبزیجات خوشمزه هستند، بلکه به کاهش وزن وحفظ سلامت شما نیز کمک می‌کنند. برای اینکه بدانید نخوردن میوه و سبزیجات چه بلایی سر بدن‌تان می‌آورد، با ما همراه باشید.
۱. بدخو خواهید شد
اگر میوه نخورید، مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید و بیشتر غذاهای پروتئینی بخورید، سطح تحریک‌پذیری‌تان افزایش یافته و سخت‌تر از همیشه تمرکز پیدا خواهید کرد. مغز انسان به گلوکز وابسته است و برای آنکه درست عمل کند به کربوهیدرات نیاز دارد.
۲. دچار کمبود شدید فیبر خواهید شد
عدم وجود میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شما باعث خواهد شد که کمبود فیبر پیدا کنید. فیبر به تنظیم میزان اشتها و قند خون شما کمک کرده و سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. همچنین، سیستم گوارشی شما را سالم نگه می‌دارد. وقتی دچار کمبود فیبر شوید، بیشتر در معرض خطر چاقی، بیماری‌های قلبی و حتی بروز برخی از انواع سرطان قرار خواهید گرفت.
۳. دستگاه گوارش‌تان دچار مشکل خواهد شد
دستگاه گوارش انسان بدون فیبر کافی دچار مشکل خواهد شد. میوه و سبزیجات حاوی انواع الیاف هستند که باعث افزایش سرعت دفع سموم بدن شده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشند.
توجه: آب میوه و سبزیجات فواید زیادی دارند، اما به یاد داشته باشید که فاقد فیبرند. بنابراین برای دریافت فیبر سراغ بطری‌های آبمیوه و نوشیدنی‌های تهیه شده از سبزیجات نروید.
۴. ممکن است از یبوست رنج ببرید
بدون دریافت فیبر از میوه و سبزیجات برای هضم مواد غذایی دچار مشکل خواهید شد؛ همچنین، پسماندهای غذا در روده بزرگ انباشته شده و باعث ناراحتی خواهند شد. همچنین، باید توجه داشت که میوه و سبزیجات سرشار از آب هستند. از این رو، به خروج مواد زائد از بدن کمک می‌کنند. میوه و سبزیجات در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، چون بسیاری از مردم روزانه دچار کم آبی می‌شوند. این در حالی است که خوردن این مواد غذایی به جلوگیری از کم‌آبی بدن و بروز یبوست کمک خواهند کرد.
۵. دچار کمبود ویتامین خواهید شد
میوه و سبزیجات یکی از منابع اصلی ویتامین A (این ویتامین در سیب‌زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل نیز یافت می‌شود) و ویتامین C هستند (این ویتامین در پاپایا، فلفل، توت فرنگی و پرتقال یافت می‌شود). هر دوی آنها سرشار از مواد مغذی بوده و حاوی آنتی اکسیدان هستند. این آنتی اکسیدان‌ها به ترمیم آسیب‌دیدگی‌های بدن در طول روز کمک می‌کنند. به عنوان مثال، کمبود ویتامین A در نهایت موجب شب‌کوری و یا خشکی پوست خواهد شد.
۶. بدن شما نیازمند ویتامین K خواهد شد
شاید چیز زیادی درباره ویتامین K ندانید، اما این ویتامین نقش به‌سزایی در سالم نگه داشتن شما دارد. ویتامین K از لخته شدن خون در بدن جلوگیری کرده و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. یکی از منابع ایده‌آل ویتامین K سبزیجات هستند. نه تنها سبزیجات حاوی این ویتامین ضروری هستند، بلکه از ترکیباتی برخوردارند که به سلامت عمومی شما کمک می‌کنند.
۷. کالری بیشتری مصرف خواهید کرد
خوردن میوه و سبزیجات موجب کاهش مصرف کالری می‌شود. به گفته محققان، مصرف میوه و سبزیجات کافی مقدار کالری‌های مصرفی شما را به حداقل می‌رساند. این مواد غذایی سرشار از فیبر هستند، اما کالری اندکی دارند. نبودن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شما باعث خواهد شد که وعده‌های غذایی بیشتر و پرحجم‌تری بخورید، چون بیشتر گرسنه می‌شوید و به کالری بیشتری نیاز پیدا می‌کنید. هر چقدر میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، کمتر دچار اضافه وزن می‌شوید و دور کمر باریک‌تری خواهید داشت.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *