افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به این ۶ دلیل برنج سبوس دار بخورید

147628270210905

  • برنج قهوه‌ای حاوی  فیبرهای  غیر محلول است و از بروز انواع مختلف سرطان پیشگیری می کند. فیبر از بدن در برابر سرطان به خوبی محافظت می کند. همچنین، ویتامین‌های مختلف و ترکیبات فلاوانوئیدی موجود در برنج به  بدن کمک می‌کند

 

برنج در انواع و اندازه‌های مختلف وجود دارد؛ از جمله برنج دانه سفید که به دلیل تصفیه شدن ازارزش غذایی کمتری برخوردار است.  اما نوع دیگر آن برنج سبوس‌دار است که ارزش غذایی بالایی دارد. به نقل از سایت Prevention ، شکی نیست  که در صورت مصرف زیاد برنج و کم تحرکی،  فرد دچار چاقی می‌شود. اما اگر متعادل مصرف کنید و فعالیت جسمی نیز داشته باشید، نه تنها ضرری ندارد بلکه هیچ‌ چیزی نمی تواند  جای آن را بگیرد. اما ۶ مزیت این محصول ، که بیش از نیمی از جمعیت این سیاره را سیر می‌کند:
از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند
مواد مغذی موجود در برنج قهوه‌ای با کمک به  انتقال‌ دهنده‌های عصبی  مانع از بروز بیماری آلزایمر می‌شود. مانع از آثار سوء رادیکال‌های آزاد  که می‌تواند بیماری‌هایی مانند زوال عقل و آلزایمر ایجاد کند، می شود.
فاقد چربی مضر است
برنج قهوه ای هیچ چربی مضر یا کلسترول یا سدیم ندارد و درنتیجه مانند غذاهای فوری و شیرینی‌ها مضر نیست.
فشارخون را مهار می‌کند
ازآن جا ‌که برنج سدیم پایین دارد، برای مبتلایان به فشارخون بالا مفید است. سدیم بالا در بدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می دهد.
از بروز سرطان جلوگیری می‌کند
برنج قهوه‌ای حاوی  فیبرهای  غیر محلول است و از بروز انواع مختلف سرطان پیشگیری می کند. فیبر از بدن در برابر سرطان به خوبی محافظت می کند. همچنین، ویتامین‌های مختلف و ترکیبات فلاوانوئیدی موجود در برنج به  بدن کمک می‌کند تا از شر رادیکال‌های آزاد، رهایی پیدا کند.
از پوست مراقبت می‌کند
استفاده موضعی از برنج  به ‌ویژه آب برنج نیز می‌تواند در درمان برخی بیماری‌های پوستی مؤثر واقع شود. ترکیبات برنج، به ویژه برنج سبوس‌دار ، التهاب را  کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برنج نیز روند پیری را به تأخیر می‌اندازد.
منبع انرژی است
برنج یک نیروگاه بزرگ انرژی به‌حساب می‌آید، زیرا مقادیر زیادی کربوهیدرات دارد که به ‌عنوان سوخت بدن عمل می‌کند. کربوهیدرات از طریق روند سوخت‌وساز به انرژی قابل‌استفاده تبدیل می‌شود. حتی مصرف کمی برنج، مقدار زیادی انرژی در بدن تولید می‌کند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *