افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به این ۶ دلیل آووکادو بخورید

635248834391768554

  • بهترین راه برای اینکه بفهمیم آنها رسیده هستند یا نه،  این است که به آرامی آنها را در کف دست فشار دهیم. ولی از روی رنگ آنها نباید قضاوت کرد. بعضی از آنها حتی بعد از رسیدن رنگ سبز پوستشان را حفظ می کنند.

 

آووکادو میوه ی ممنوعه؟! یا میوه ای چند ستاره؟ از زمانی که آووکادو به اسم یک غذای پرچرب بدنام شد، تحقیقات چند دهه ی گذشته ثابت کرد، آووکادو یک ماده ی غذایی بسیار پرقدرت است.

در اینجا ۶ دلیل برای دوست داشتنی بودن این میوه همه کاره بیان می کنیم:

۱: آووکادو ها بسته ای از مواد مغذی هستند.

آن ها سرشار از ۲۰ ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی از جمله ویتامین  E، ویتامین  C، فیبر، آهن، پتاسیم، لوتئین و بتاکاروتن هستند.

بیشترین مواد مغذی آووکادوها چیست؟

با خوردن این میوه، بدن ما قادر به جذب مواد محلول در چربی بیشتری مانند ویتامین های  Kو EوD وA  در مواد غذایی خواهد بود.

۲:  آووکادوها سایز کمر شما را کاهش می دهند.

خبر بهتر این است که آووکادوها کم کالری هستند. یک پنجم از آووکادو ها به طور متوسط دارای ۵۰ کالری و یک جایگزین هوشمندانه برای کره، سس مایونز، پنیر، گوشت و دیگر خوراکی های پرکالری و چاشنی ها هستند. علاوه بر این، بافت های خامه ای آووکادو آنها را به یک وعده ی غذایی رضایت بخش تبدیل کرده است.

۳: آووکادوها بعد از چیدن کامل می شوند.

بهترین راه برای اینکه بفهمیم آنها رسیده هستند یا نه،  این است که به آرامی آنها را در کف دست فشار دهیم. ولی از روی رنگ آنها نباید قضاوت کرد. بعضی از آنها حتی بعد از رسیدن رنگ سبز پوستشان را حفظ می کنند. برای سرعت بخشیدن به رسیدن آووکادو  می توان آنها را در یک کیسه ی کاغذی و در دمای اتاق قرار داد تا آماده ی خوردن شوند.گذاشتن یک سیب یا کیوی در کیسه کاغذی این روند  را سرعت می بخشد. چرا که این میوه ها گاز اتیلن خاموش طبیعی را برای رسیدن به این میوه می دهند.

۴: آووکادوها برای قلب مفید هستند.

بله،   این درست است که آووکادو حاوی چربی می باشد. اما چربی موجود در آووکادو اشباع نشده است. با توجه به گزارشات انجمن قلب آمریکا این چربی اشباع نشده می تواند برای کاهش سطح کلسترول بدن  LDL سودمند باشد البته در صورتی که در حد اعتدال مصرف شود.

۵: آووکادوها به فشار خون شما هم کمک کنند.

یک آووکادو ی متوسط۱۴۰ حدود گرم پتاسیم یا ۴ درصد از ارزش روزانه شما را فراهم می کند. این یک دستورالعمل مصرف یک رژیم غذایی سرشار پتاسیم است که باعث کندی تاثیر نمک بر فشار خون و همچنین خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

۶: آووکادوها را می توان بعد از برش نگهداری کرد.

برخلاف تصور شما که فکر می کنید آووکادوها بعد از برش باید دور انداخته شوند و با برش طبیعی اکسیده یا “قهوه ای” می شوند. اما فراموش نکنید می توانید با پاشیدن مقدار کمی عصاره لیمو تا یک روز یا بیشتر آن ها را حفظ کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *