افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به این دلایل زردآلو میوه تابستانی را مصرف کنید

به این دلایل زردآلو میوه تابستانی را مصرف کنید

  • مغز زردآلو علاوه بر اینکه از نفخ معده جلوگیری می‌کند‌، به عنوان دارویی برای سینه درد و سرماخوردگی هم استفاده می‌شود همچنین باعث تقویت عمومی بدن می‌شود.

 

طلای زرد تابستانه را از قلم نیاندازید

حتما با میوه‌ای زرد و خوشمزه در فصل گرما مشهور به طلای زرد تابستان آشنا هستید. منظورم زردآلو است که از لحاظ خواص بی‌نظیر است. به طوری که الهام طاهری،‌کارشناس ارشد گیاهان دارویی درباره آن چنین می‌گوید: زرد‌آلو داراری طبع سرد و تــری اســت و مزه شــیرینی دارد. این میوه دارای ویتامین‌های سی و آ است که برای بدن ضروری است.مواد معدنی که در این میوه پنهان شده و برای ما مفید است، کلسیم، منیزیم، گوگرد و سدیم است. همچنین مقدار کمی مس و آهن و روی هم در آن دیده می‌شود. ویتامین بی موجود در زرد‌آلو به خستگی و بی‌خوابی انسان کمک کرده و همچنین برای بهبود بیماری‌های عصبی و روانی مفید است. احساس تشنگی را نیز از بین می‌برد، صفرابر و تب‌بر ‌اســـت، پاک‌کننده خــون و تنظیم‌کننده فشار‌خون است. برای افراد کم خون هم مفید بوده و خون ساز است دیگر آنکه التهابات معده را کاهش می‌دهد و  بوی بد دهان را دفع می‌کند.جالب است بدانید میوه زردآلو نفخ‌آور است که می‌توان با خوردن مغز هسته آن این اختلال را برطرف کرد. بتاکاروتن موجود در زردآلو که به ویتامین آ تبدیل می‌شود، هم برای حفاظت از چشــم ضروری است. همچنین یک  آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود که باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد در بدن انسان می‌شود. ضمنا بتاکاروتن از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین باعث بهبود آب مروارید شده و از سکته قلبی جلوگیری می‌کند. اسید سالیسیلیک موجود در زردآلو نیز برای درد مفاصل وعضلات مفید است. فیبر محلول در آب موجود در زرد آلو نیز باعث حفظ قند خون در مقدار طبیعی و کاهش کلسترول خون می‌شود. علاوه بر این فیبر زردآلو از بیماری یبوست جلوگیری می‌کند و باعث بهبود عملکرد روده می‌شود.ورزشکاران می‌توانند از زردآلو به جای آب استفاده کرده و در زمستان از برگه زردآلو استفاده کنند. در ضمن خانم‌های باردار از این میوه می‌توانند به عنوان یک عصرانه خوشمزه استفاده کنند و برای خانم‌های شیرده هم مناسب است. همچنیــن ویتامین سی موجود در زردآلو برای نوزاد مفید است.

  مغز زردآلو
مغز زردآلو علاوه بر اینکه از نفخ معده جلوگیری می‌کند‌، به عنوان دارویی برای سینه درد و سرماخوردگی هم استفاده می‌شود همچنین باعث تقویت عمومی بدن می‌شود.

  استفاده موضعی
برای بهبود پوست صورت خشک از ماسک زردآلو همراه با روغن زیتون استفاده کنید. بدین منظور کمی شیر عســل و زردآلو را با هم مخلوط کرده و به عنوان ماسک ضد چین چروک از آن استفاده کنید. ماساژ این محلول روی صورت به پوست شادابی و طراوت را بر می‌گرداند.

منبع : اصفهان زیبا

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *