افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به این دلایل در زمستان ماهی نخورید

4201

  • چربی مواد غذایی حیوانات دریایی مانند ماهی، میگو، غیر اشباع است  و باعث افزایش کلسترول، تری گلیسرید و لیپوپروتئین های مضر و چربی خون نمی شود.

 

اصغر عباسی پژوهشگر طب سنتی  با بیان اینکه ماهی جزء مواد غذایی ساکنین شهرهای جنوبی و شمالی کشور است، گفت: آهن موجود در ماهی باعث تسریع گردش خون، افزایش هوش، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و درمان کم خونی می شود.
این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه ماهی از ارزش تغذیه ای بالا برخوردار است، اظهار داشت: چربی مواد غذایی حیوانات دریایی مانند ماهی، میگو، غیر اشباع است  و باعث افزایش کلسترول، تری گلیسرید و لیپوپروتئین های مضر و چربی خون نمی شود.
عباسی با بیان اینکه افراد گرم مزاج ماده غذایی ماهی را با ادویه و سبزیجات تازه مصرف کنند، تاکید کرد: استفاده از طعم دهنده هایی همچون آبلیمو، آب نارنج و شربت نعناع همراه با ماهی باعث افزایش آهن بدن می شود.
وی با بیان اینکه گوشت و ماهی در گرمای تابستان فاسد می شود، عنوان کرد: مصرف ماهی در هوای سرد و فصل زمستان باعث بی حسی پوست و سستی بدن و خواب آلودگی می شود.
این پژوهشگر طب سنتی به علائم کمبود ماهی در سلامت انسان اشاره کرد و افزود: کمبود مصرف این ماده غذایی باعث اختلال در رشد قد، سیستم عصبی و کاهش ید در مادران باردار می شود.
عباسی بابیان اینکه ماهی سرشار از  ویتامین های A و D است، تصریح کرد: مصرف این ماده غذایی باعث کاهش بیماری های پوستی، افزایش کلسیم، قدرت بینایی و مستحکم شدن استخوان های کودکان می شود.
وی با بیان اینکه ماده سلنیوم در ماهی باعث کاهش بیماری سرطان می شود، یاد آور شد: مواد مغذی و معدنی همچون پروتئین، ویتامین، ید و روی موجود در ماهی باعث بهبود سوخت و ساز  و سیستم ایمنی بدن می شود.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *