افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

به این دلایل خانم های ۳۰ سال به بالا ورزش کنید

  • پژوهشگران استرالیایی تاکید کرده‌اند که بیماری‌های قلبی به عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا مرتبط است، اما در میان زنان بالای ۳۰ سال، شاخص عدم فعالیت بدنی در ایجاد بیماری‌های قلبی موثر‌تر است.

 

کار‌شناسان این پژوهش گفته‌اند که تحقیقات‌شان نشان داده عدم فعالیت بدنی، به‌طور بالقوه بزرگ‌ترین عامل خطر در ابتلا به بیماری‌های قلبی در میان زنان است. یافته‌های این پژوهش در نشریه علمی «طب ورزشی» منتشر شده و نشان می‌دهد که در زنان از سن ۳۰ سالگی تا اواخر ۸۰ سالگی، میزان فعالیت بدنی بیش از هر عامل دیگری رابطه مستقیم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.
این هشدار، نتیجه یک پژوهش بلندمدت ۱۸ساله است که ۳۲ هزار زن در آن شرکت کردند.
محققان استرالیایی شاخص وزن، سیگار کشیدن، فشار خون بالا، عدم فعالیت بدنی، و توده بدنی را در مقابل احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در سراسر طول عمر زنان شرکت کننده در این پژوهش، بررسی کردند. این پژوهش شاخص‌های مختلف مرتبط با سلامت عمومی را نیز در چندین گروه از زنان متولد سال‌های ۱۹۲۰، ۱۹۴۰ و ۱۹۷۰ بررسی کرده است.
محققان مسئول این پژوهش تصمیم گرفته‌اند با کمک رسانه‌ها آگاهی‌رسانی کرده و زنان را به فعالیت بدنی بیشتر تشویق کنند. آنها، تخمین زده‌اند در استرالیا، که هر سال ۱۲۰۰ زن میان‌سال و ۹۱۰۰ زن بالای ۶۵ سال به دلیل بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند، فعالیت بدنی پیوسته، می‌تواند جان ۲۶۰۰ زن را، هر سال نجات دهد.
این پژوهشگران بر اساس توصیه‌های سازمان‌های قلب و عروق، حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش پیوسته روزانه را در طول هر هفته توصیه کرده‌اند. آن‌ها از زنان خواسته‌اند که روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده‌روی یا شنا کنند. همچین فعالیت بدنی در خانه و انجام فعالیت‌هایی همچون باغبانی، چمن‌زنی، جارو زدن یا بازی‌های پر‌تحرک با کودکان می‌توانند به سلامت زنان کمک کند.
فعالیت بدنی بهتر است که در طی روز به صورت پیوسته تکرار شود. نشستن مداوم و عدم فعالیت بدنی در بازه‌های طولانی‌مدت، عامل خطر برای بیماری‌های قلبی است. پژوهشگران استرالیایی تاکید کرده‌اند که بیماری‌های قلبی به عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا مرتبط است، اما در میان زنان بالای ۳۰ سال، شاخص عدم فعالیت بدنی در ایجاد بیماری‌های قلبی موثر‌تر است.
سبک زندگی کم‌تحرک برای بسیاری از زنانی که کارهای دفتری دارند، معضل جدی است. نشستن طولانی مقابل کامپیو‌تر و پشت میز کار، زنان را در بلند‌مدت با خطر جانی روبه‌رو می‌کند.
در حال حاضر در بیشتر پژوهش‌های مربوط به سلامت زنان تمرکز بر چاقی زنان است. اما داده‌های پژوهش بلند‌مدت دانشگاه کویینزلند نشان می‌دهند که عدم فعالیت بدنی شاخص مهم‌تری است که نیاز به تاکید بیشتر بر آن وجود دارد.
محققان استرالیایی برنامه‌های بلند‌مدت کشوری را برای ترویج فعالیت بدنی توصیه می‌کنند. آنها بر این باور هستند که مساله ورزش زنان یک اولویت برای بهداشت و سلامت عمومی است و دولت‌ها باید در این حوزه سرمایه‌گذاری و امکانات ورزشی مناسب برای زنان ایجاد کنند.
در حالی‌که ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در روز، حداقل میزان فعالیت برای زندگی‌ای سالم است، این میزان ورزش، ایده‌آل نیست. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ۴۵ دقیقه پیاده‌روی روزانه می‌تواند فشار خون را معتدل کرده، سلامت سلول‌های رگ‌های خونی را تامین کند و در کاهش خطر حمله قلبی تاثیر داشته باشد.

 منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *