افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بهترین زمان برای ورزش سالمندان ساعت ۱۰ تا ۱۷ است

1

  • دکتر کریمی افشار در ادامه افزود: سالمندان توجه نمایند در مدت زمان انجام حرکات  ورزشی  هر نیم ساعت مایعات را مصرف کنند و پس از پایان تمرینات ورزشی نیز مصرف مایعات را ادامه دهند.

دکتر فاطمه کریمی افشار ( متخصص طب ورزش ) گفت: با توجه به اینکه گفته می شود سالمندان در اوایل صبح یا  شب ورزش نکنند، بهترین ساعت برای ورزش کردن این افراد، ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷عصر است.

دکتر فاطمه کریمی افشار  در این رابطه افزود: برای حفظ سلامت قلبی و ریوی، سالمندان باید ورزش های هوازی را داشته باشند که به توصیه انجمن های مختلف ورزشی توصیه می شود، حداقل  سه روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش هوازی را انجام دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: سالمندان باید در کنار ورزش هوازی، برنامه ورزش قدرتی را حداقل دو جلسه در هفته و یک برنامه انعطاف پذیری در قبل و بعد از حرکات ورزشی داشته باشند.

وی بیان کرد: آمادگی قلبی و ریوی، نگه داری و بهبود قدرت عضلانی، انعطاف پذیری و استقامت از اهداف انجام حرکات ورزشی در سالمندان است.

دکتر کریمی افشار، اظهار کرد: با توجه به افزایش سن در فرد سالمند و به تبع آن کاهش قدرت بدنی، قدرت عضلانی و کاهش انعطاف پذیری و افت تراکم استخوان از جمله چالش هایی به شمار می رود که در برنامه ورزشی سالمندان وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر سالمندان در این دوران با مشکلات عروق قلبی و عروق محیطی روبرو هستند بنابراین برای انجام برنامه ورزشی سالمندان باید بر اساس  شرایط وی برنامه ریزی کرد.

وی همچنین توصیه کرد: سالمندان ورزش را در محیط بسته انجام دهند، کفپوش سالن ورزشی به گونه ای باشد که تعادل آنها را دچار اختلال نکند و در زمان ورزش کردن لباس و کفش مناسب را استفاده کنند.

دکتر کریمی افشار در ادامه افزود: سالمندان توجه نمایند در مدت زمان انجام حرکات  ورزشی  هر نیم ساعت مایعات را مصرف کنند و پس از پایان تمرینات ورزشی نیز مصرف مایعات را ادامه دهند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *