افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بهترین زمان برای انجام ماموگرافی خانم ها

images (1)

خانم ها پس از ۳۵ سالگی به بالا باید خودشان شیوه معاینه سینه هایشان را یاد بگیرند و بعد از ۴۰ سالگی می توانند سالانه ماموگرافی انجام دهند در این مقاله بهترین زمان برای انجام ماموگرافی خانم ها را از گفته متخصصان بیان می کنیم .

انجمن سرطان آمریکا با ارائه یک دستورالعمل جدید اعلام کرد که ۴۵ سالگی سن مناسب برای آغاز ماموگرافی سالانه در زنان است.

ماموگرافی، نوعی روش تصویربرداری است که برای تشخیص خطر احتمالی سرطان پستان در زنان کاربرد دارد.

در دستورالعمل قبلی، سن پیشنهادی برای ماموگرافی در زنان ۴۰ سالگی اعلام شده بود اما طبق دستورالعمل جدید، خطر ابتلا به سرطان پستان برای زنان ۴۰ تا ۴۴ سال کمتر است و از طرفی هم «خطا در تشخیص» می‌تواند عوارضی را برای این زنان در پی داشته باشد. در مقایسه خطر ابتلا در زنان ۴۵ تا ۴۹ ساله بالاتر می‌رود و بنابراین پیشنهاد انجام ماموگرافی در سن ۴۰ سالگی خیلی توصیه نمی‌شود.

همچنین به گفته کارشناسان انجمن سرطان آمریکا، این دستورالعمل برای زنانی است که احتمال ابتلا به سرطان پستان در آنان در حد متوسط است؛ یعنی زنانی که هرگز به این سرطان مبتلا نبوده‌اند، فاقد هر نوع جهش ژنتیکی افزایش‌دهنده خطر ابتلا به سرطان هستند و نیز سابقه پرتودرمانی در ناحیه قفسه سینه نیز نداشته‌اند.

پزشکان برای بررسی بیشتر دستورالعمل جدید، نتایج تحقیقات اخیر در مورد فوائد و مضرات احتمالی مربوط به انجام ماموگرافی و معاینات بالینی را مطالعه کردند. همچنین عواملی همچون تعداد مرگ و میرهای ناشی از سرطان پستان که از طریق معاینه قابل پیشگیری بوده و عواملی که به افزایش طول عمر بیمار کمک کرده را در نظر گرفته‌اند.

به گزارش پزشکین ، در دستورالعمل جدید توصیه می‌شود زنان ۴۵ تا ۵۴ سال هر سال ماموگرافی انجام دهند. اما پس از رسیدن به ۵۵ سالگی انجام هر دو سال یکبار توصیه می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد با بالا رفتن سن زنان، رشد تومورهای سرطانی کمتر می‌شود بنابراین انجام معاینات سالانه ضرورتی ندارد.

با این حال برخی از پزشکان از جمله دکتر «کریستین بیرنه» از بیمارستان «لنوکس هیل» نیویورک با انتقاد از دستورالعمل جدید معتقدند که این توصیه‌ها به نظر مناسب نمی‌آیند و برای بیماران و همچنین پزشکان گیج‌کننده هستند.

 

پزشکین :بهترین زمان برای انجام ماموگرافی خانم ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *