افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بهترین زمان برای استحمام نوزاد پس از تولد چه زمانی هست

بهترین زمان برای استحمام نوزاد پس از تولد چه زمانی هست

  • در دوران جنینی مایع کسیه آب مادر روی پوست سر نوزاد رسوب می‌کند که این رسوب موجب پیشگیری از نشست باکتری و عفونت می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود پزشکان اجازه بدهند این مایع برای ساعاتی پس از تولد روی پوست نوزاد بماند.

 

 

دکتر احمدرضا فرسار، متخصص اطفال با بیان اینکه استحمام نوزاد بلافاصله پس از تولد ممنوع است، گفت: مسئولان بیمارستان‌ها و والدینی که نوزادشان در منزل متولد می‌شوند به خاطر داشته باشند نوزاد را هفت ساعت پس از تولد شست‌و‌شو دهند.

وی افزود: در دوران جنینی مایع کسیه آب مادر روی پوست سر نوزاد رسوب می‌کند که این رسوب موجب پیشگیری از نشست باکتری و عفونت می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود پزشکان اجازه بدهند این مایع برای ساعاتی پس از تولد روی پوست نوزاد بماند.

فرسار با بیان اینکه این لایه محافظتی در تمام نوزاد تشکیل می‌شود، یادآور شد: لایه ایجاد شده بسیار نرم و ژلاتینی است که به راحتی شسته و از بین می‌رود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص پوسته‌هایی که پس از تولد در قسمت صورت و سر نوزادان تشکیل می‌شود، عنوان کرد: پوسته‌هایی که پس از تولد و به مرور زمان ایجاد می‌شود هیچ ارتباطی به لایه محافظتی دوران جنینی ندارد.

وی افزود: پوسته‌های ایجاد شده پس از تولد به صورت خودبه‌خود طی یکسال از بین می‌رود اما به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای تسریع بهبود ۲۰ دقیقه قبل از استحمام سر و صورت نوزاد را با روغن زیتون ماساژ دهند زیرا این عمل موجب از بین رفتن پوسته‌های ایجاد شده می‌شود.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *