افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بهترین روغن مصرفی این روغن است

بهترین روغن مصرفی این روغن است

  • در صورتی که روغن ارده که گاهی به روغن کنجد ارده نیز معروف است از ارده استخراج می‌شود و ارده به وسیله حرارت دادن و سرخ کردن کنجد یا به عبارتی بو دادن کنجد و سپس آسیاب نمودن آن تولید می‌شود.

 

مهدی شادنوش متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی درخصوص استفاده از روغن کنجد اظهار کرد: روغن کنجد پرس سرد با استفاده از وارد کردن فشار به دانه‌های کنجد بدست می‌آید و استخراج آن از دانه روغن صرفا یک روش مکانیکی است و هیچ گونه فرآوری یا افزودنی به دانه کنجد اعمال نمی‌شود.


وی افزود: در صورتی که روغن ارده که گاهی به روغن کنجد ارده نیز معروف است از ارده استخراج می‌شود و ارده به وسیله حرارت دادن و سرخ کردن کنجد یا به عبارتی بو دادن کنجد و سپس آسیاب نمودن آن تولید می‌شود.


وی تصریح کرد: می‌توان نتیجه گرفت روغنی که از ارده به دست می‌آید، روغن کنجد بو داده است در حالی که روغن پرس سرد کنجد، مستقیما از کنجد خام بدست می‌آید.


این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی اظهار کرد: روغن پرس سرد کنجد دقیقا همان خواص کنجد را دارد، چون هیچ تغییری در کنجد ایجاد نمی‌کند و روغن کنجد پرس سرد بسیار خوش عطر و بو بوده که به راحتی می‌توان آن را جایگزین روغن‌های خوراکی دیگر نمود.


به گفته شادنوش ترکیب اسید‌های چرب روغن کنجد به گونه‌ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است، در واقع کنجد حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که باعث از بین رفتن سرطان‌های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش، پروستات و سینه می‌شود. همچنین این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین E. موجب شفافیت و لطافت پوست می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *