افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بهترین رنگ عشق برای مردان کدام است

  • یک نکته: در حالیکه این مطالعه ثابت کرده که رنگ قرمز احساسات عاشقانه مردان را ارتقا می بخشد ، مطالعات دیگر نشان می دهد که تاثیر رنگ ها وابسته به شرایط و زمینه نیز می باشد. برای مثال باید گفت که وجود رنگ قرمز در صحنه های هماوردی مثل مسابقات ورزشی و نوشتن امتحانات باعث بدتر شدن اجرا و ارائه می گردد.

 

 

در این تحقیق مشخص شده است که رنگ قرمز می تواند احساسات مردان را تحت تاثیر قرار دهد و این در حالی است که خود متوجه چنین تاثیری نیستند. رنگ قرمز با عشق رمانتیک و شور و هیجان ارتباط داشته است ولی این اولین بار است که این ارتباط به صورت علمی ثابت می شود.

اطلاعات زیادی راجع به خاصیت فیزیکی و ماهیت آن انجام شده است ولی از نظر تاثیر روانشناسی بحث کمتری در این زمینه شده است و این جالب است که چیزهایی مثل رنگ که در همه جا وجود دارد ، می تواند بر رفتار انسان تاثیر داشته باشد، حتی بدون آگاهی انسان از این تاثیر. در این مطالعه تصاویری چند از زنان که بلوز آنها به صورت دیجیتالی قرمز یا آبی شده بود در معرض دید مردان قرار داده شده و از مردان راجع به جذابیت هر تصویر سوال شد ونهایتا مشخص شد که در مقایسه با سایر رنگها ، رنگ قرمز تاثیر به سزایی در جذابیت برای مردان به عهده دارد.

اما باید خاطرنشان کرد که رنگ قرمز تاثیری بر ارزیابی مردان در مورد زکاوت ، مهربانی و …زنان ندارد و بعلاوه چنین تاثیری در دیدگاه زنان نسبت به زنان دیگر مشاهده نشده است. این ارتباط و تاثیر در حیوانات نخستین نیز ملاحظه شده است. به عنوان مثال بوزینه ها و شامپانزه های مونث در هنگام تخمک گذاری قرمز می شدند واین بارزترین علامت جنسی برای مردان بود. چنین پاسخ موازی به رنگ قرمز در مردان انسان و حیوان می تواند ادعای زنان در مورد رفتار حیوان گونه مردان پیرامون مسائل جنسی را تا حدودی تصدیق کند.!

لذا بر خلاف تصور عام که فکر می کنند نظر مردان راجع به زنان بسیار فرهیخته و اندیشمندانه است باید گفت که این ارزیابی تا حدودی نیز بدوی است. چنین یافته ای می تواند تولید کنندگان لباس و طراحان صنعت مد را تحت تاثیر قرار دهد.

یک نکته: در حالیکه این مطالعه ثابت کرده که رنگ قرمز احساسات عاشقانه مردان را ارتقا می بخشد ، مطالعات دیگر نشان می دهد که تاثیر رنگ ها وابسته به شرایط و زمینه نیز می باشد. برای مثال باید گفت که وجود رنگ قرمز در صحنه های هماوردی مثل مسابقات ورزشی و نوشتن امتحانات باعث بدتر شدن اجرا و ارائه می گردد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *