افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بهبود قدرت یادگیری در کودکان با این صبحانه

  • نتایج نشان داد کودکانی که بلغور جوی دوسر می‌خوردند، از حافظه قوی‌تری در کلاس برخوردار بودند. محققان بر این باورند که بلغور جوی دوسر حاوی فیبر است و به آرامی هضم می‌شود؛ از این رو، سطح انرژی کودکان را ثابت نگه می‌دارد و به آنها پروتئین می‌دهد.

 

صبحانه برای کودکان و علی‌الخصوص بچه مدرسه‌ای‌ها بسیار مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که صبحانه می‌خورند، به لحاظ آکادمیک عملکرد بهتری داشته و مشکلات رفتاری کمتری از خود نشان می‌دهند. به گزارش مرکز تحقیقات تغذیه کودکان در دانشگاه بیلور، ۳۷٪ از کودکان آمریکایی صبحانه نمی‌خورند. خوردن غذاهای قندی به کودکان کمک می‌کند که از انرژی لازم برای تمرکز در کلاس‌هایی مانند ریاضی برخوردار شوند. یک صبحانه ایده آل باید سرشار از پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده باشد که دیرتر هضم می‌شوند. این صبحانه نه تنها سطح انرژی کودک را در طول ساعات بعدی صبح ثابت نگه می‌دارد، بلکه موجب هماهنگی بیشتر حرکات او می‌شود.
تخم مرغ
کولین موجود در تخم مرغ نقش بسزایی در شکل‌گیری سلول‌های بنیادی حافظه دارد. هر قدر تعداد این سلول‌ها بیشتر باشد، حافظه قوی‌تری خواهیم داشت. کولین برای زنان باردار و شیرده یک ترکیب حیاتی است، چون به توسعه مغز نوزادان کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات محققان در دانشگاه کارولینای شمالی، کولین به تقویت حافظه در بزرگسالان نیز کمک می‌کند. در واقع، رژیم‌های غذایی دارای کولین در شکل‌گیری سلول‌های حافظه در دوران کودکی نقش دارند.
سعی کنید کودکان را به خوردن تخم مرغ ترغیب کنید. حتی کودکانی که از تخم مرغ نفرت دارند، از نان تست فرانسوی استقبال می‌کنند. از آنجایی که تخم مرغ می‌تواند در نوزادان واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند، از دادن زرده و سفیده تا سن ۸ ماهگی و یک سالگی به آنها خودداری کنید.
بلغور جوی دوسر
محققان دانشگاه تافتز بر روی کودکان ۹ تا ۱۱ سال مطالعه کردند. آنها به این کودکان حق انتخاب دادند تا از میان بلغور جوی دوسر، غلات سرد و نخوردن صبحانه، یکی را انتخاب کنند. سپس، وضعیت حافظه آنها را در هفته‌های آتی مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد کودکانی که بلغور جوی دوسر می‌خوردند، از حافظه قوی‌تری در کلاس برخوردار بودند. محققان بر این باورند که بلغور جوی دوسر حاوی فیبر است و به آرامی هضم می‌شود؛ از این رو، سطح انرژی کودکان را ثابت نگه می‌دارد و به آنها پروتئین می‌دهد.
اگر همیشه میان وعده‌های قدیمی یا تکراری آماده می‌کنید، از کشمش، زردآلوی خشک یا زغال اخته برای تحریک ذائقه کودک استفاده کنید؛ گردو هم باعث ترد شدن خوراکی‌ها می‌شود. اجازه دهید کودک به اختیار خودش غذا را شیرین کند. در صورتی که از شکرهای بسته‌بندی شده استفاده می‌کنید، نگذارید شخصا از شکر استفاده کند. چون بعضی از شکرهای بسته بندی شده بیش از ۱۹۰ کالری دارند.
توت فرنگی و زغال اخته
توت فرنگی و زغال اخته دو خوراکی آبدار و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه تافتز، افزودن این خوراکی‌ها به رژیم غذایی باعث افزایش عملکرد شناختی در موش‌های آزمایشگاهی می‌شود. محققان تصور می‌کنند که این رژیم غذایی در انسان‌ها نیز نتایج مشابهی به دنبال داشته باشد.
منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *