افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بهبود خلق و خوی با این مواد غذایی

بهبود خلق و خوی با این مواد غذایی

  • کافئين این خاصيت را دارد که در عرض ۳۰ دقيقه٬ نقل و انتقالات دوپامين و سروتونين رو افزایش می دهد. اما مانند هر ماده غذایی دیگر٬ نباید در مصرف کافئين و قهوه زیاده روی نمود.

 

طعم غذا منجر به توليد ترکيبات شيميایی خاصی در مغز شده و احساس لذت را در ما به وجود می آورد.

غذا به خودی خود لذتبخش است اما ترشح دوپامين توسط مغز بعد از دریافت برخی منابع غذایی، این احساس خوب را از قبل هم بيشتر می کند.

گردو: مغزها و دانه ها٬ به خصوص گردوسرشار از اسيد آلفا لينولنيک هستند. کسانی که از این گردو در غذای خود استفاده می کنند٬ کمتر دچار افسردگی می شوند. علت این است که وقتی که مقدار اسيد آلفا لينولنيک خون کم می شود٬ التهاب در بدن افزایش پيدا می کند و این موضوع با بروز افسردگی در ارتباط است.

قهوه: کافئين این خاصيت را دارد که در عرض ۳۰ دقيقه٬ نقل و انتقالات دوپامين و سروتونين رو افزایش می دهد. اما مانند هر ماده غذایی دیگر٬ نباید در مصرف کافئين و قهوه زیاده روی نمود.

تربچه: تربچه از طریق تحریک ترشح دوپامين و نوراپینفرین٬ به بهبود خلق و خو کمک می کند.

ماست و کفير: محصولات لبنی به دليل وجود باکتریهای مفيد در آنها و با افزایش تعداد باکتریهای مفيد موجود در بدن٬ هم به سلامتی روده ها کمک می کنند و هم استرس را کاهش می دهند. به خصوص محصولات پروبيوتيک٬ مثل ماست پروبيوتيک٬ در بهبود خلق و خو نقش دارند.

شکلات: سرشار از ترکيبات شيميایی مثل پلیفنول ها است که باعث احساس آرامش می شوند.

زردآلو: این ميوه٬ مملو از ویتامين ب ۱۲ است و دریافت کافی این ویتامين٬ مانع افسردگی می شود. علاوه بر این٬ زردآلو حاوی ترکيبات آنتی اکسيدان بتاکاروتن٬ لوتئين و زئازانتين است که همگی با بهبود خلق و خو در ارتباط هستند.

کلم بروکلی: وقتی به پاستا، برنج یا سالاد افزوده می‌شود، تاثیر معجزه ‌آسایی در ایجاد شادی دارد. كلم بروكلی سرشار از ویتامین‌های گروه ب است كه به كاهش ترس، اضطراب، نگرانی و استرس و حتی افسردگی كمك می ‌كنند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده تحریك ‌پذیر مفید است. این سندرم بر اثر استرس بلندمدت به وجود می‌ آید.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *