افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بعد از صرف غذا این ۵ کار را انجام ندهید

بعد از صرف غذا این 5 کار را انجام ندهید

  • خیلی از ما در شروع روز به‌قدری درگیر برنامه‌ریزی کارهایمان هستیم که تا صبحانه از گلویمان پایین نرفته به حمام می‌رویم تا دوش بگیریم و به محل کار خود برویم.دوش گرفتن باعث می‌شود جریان خون در بدن افزایش یافته و خون کمتری در سطح پوست جریان داشته باشد.

 

زندگی شهری و ماشینی امروز، باعث شده وقت کافی برای انجام کارهای روزمره‌ی زندگی را نداشته باشیم.همین باعث می‌شود تا به غذا خوردن خود وقت کافی اختصاص نداده و یا بعد از صرف وعده‌ی غذایی بلافاصله به ادامه‌ی کارها بپردازیم.در این مقاله به ۵ مورد از کارهایی اشاره می‌کنیم که انجام آن‌ها بعد از غذا خوردن باعث آسیب رساندن به بدنمان می‌شود.

دوش گرفتن

خیلی از ما در شروع روز به‌قدری درگیر برنامه‌ریزی کارهایمان هستیم که تا صبحانه از گلویمان پایین نرفته به حمام می‌رویم تا دوش بگیریم و به محل کار خود برویم.دوش گرفتن باعث می‌شود جریان خون در بدن افزایش یافته و خون کمتری در سطح پوست جریان داشته باشد. همین مسئله باعث اختلال در روند هضم غذا شده و متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد.

روش صحیح: برای دوش گرفتن بعد از صرف غذا تا ۳۰ دقیقه صبر کنید.

نوشیدن چای

یکی از عادت‌های مرسوم ایرانی‌ها خوردن چای، بلافاصله بعد از صرف غذاست. با این کار جذب آهن لازم برای بدن را که باید از غذا تامین می‌شد مختل کرده و کاری می‌کنیم که مواد معدنی لازم به بدنمان نرسد. این کار دقیقا مخرب‌ترین رفتار برای کسانی‌است که با کمبود آهن مواجه هستند.

روش صحیح: برای خوردن اولین چای بعد از غذای خود یک ساعت صبر کنید. یا می‌توانید به‌جای چای از قهوه استفاده کنید. چون مصرف قهوه برخلاف چای با شکم خالی توصیه نمی‌شود و بعد از غذا ضرری ندارد.

خوابیدن

خوابیدن بلافاصله بعد از غذا بدترین کاری‌ است که می‌توانیم با بدن خود انجام دهیم چون اولین اتفاقی که برایمان می‌افتد افزایش وزن خواهد بود. علاوه بر آن، باعث بروز مشکلاتی مثل قلب درد، سوزش معده، ترش کردن و … شود.اگر به خوابیدن بلافاصله بعد از خوردن غذا عادت دارید، بدنید که با این کار بدنتان دچار صدماتی جدی‌ خواهد شد.

روش صحیح: تا دو ساعت بعد از صرف غذا نخوابید.

ورزش کردن

مهم نیست وعده‌ی غذایی‌مان چقدر سالم است یا بدنمان چقدر قوی است و به ورزش و فعالیت عادت دارد. انجام ورزش درست بعد از وعده‌ی غذایی می‌تواند ضررهای زیادی به بدنتان برساند. ممکن است با این کار دچار حالت تهوع نیز بشوید. همچنین تداوم در آن باعث اتفاقات بدتری مثل افزایش ریسک آسیب دیدگی یا تشنج در حین ورزش می‌شود.

روش صحیح: ۲ ساعت بعد از خوردن غذا، ورزشمان را آغاز کنیم.

سیگار کشیدن

وقتی سیستم گوارشی ما درگیر هضم غذایی است که خورده‌ایم، نیکوتین می‌تواند تا دو برابر بیشتر تاثیر مخرب بر بدنمان بگذارد. ثابت شده که توتون و تنباکو مانع جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدنمان می‌شود.روش صحیح: البته بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سیگار را ترک کنید؛ اما اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید، تا ۲۰ دقیقه بعد از صرف غذا سیگار نکشید.

با انجام ندادن این کارها بعد از وعده‌های غذایی می‌توانید بدن خود را در مقابل آسیب‌های ممکن محافظت کنید و سبک زندگی سالم‌تری داشته‌باشید.

 

منبع: بهداشت نیوز

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *