افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بعد از زایمان علل بیماری پره اکلامپسی شناسایی شد

186412

  • علل زیادی وجود دارد که باعث مبتلا شدن زنان به بیماری پره اکلامپسی می شود. به همین دلیل، تا به حال تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

 

جهان پزشکی هنوز به طور کامل عللی را که باعث بروز بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان در بدن زنان می گردد، شناسایی نکرده است. در واقع، می توان ادعا کرد که نظرات مختلفی در مورد بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان وجود دارد. با این حال، بروز بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان تقریبا در شش تا هشت درصد از کل حاملگی ها رخ می دهد. تصور بر این است که اگر زنی در دوران بارداری خود به بیماری پره اکلامپسی مبتلا شده باشد و درمان نگردد، وضعیت او بعد از زایمان شدیدتر خواهد شد. فراموش نکنید که نشانه های بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان، تنها پس از تولد نوزاد در بدن مادر آشکار می شود.

علل خطرناک بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان :

علل زیادی وجود دارد که باعث مبتلا شدن زنان به بیماری پره اکلامپسی می شود. به همین دلیل، تا به حال تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده و در دسترس همگان قرار گرفته است. نتایج این تحقیقات نشان می دهد آنچه که در این میان بسیار خطرناک می باشد، عوامل خطری است که می تواند فرد را به بیماری پره اکلامپسی پس از انجام زایمان مبتلا کند. همچنین، بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند زنانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان قرار دارند، ممکن است هر یک از عوامل زیر را در بدن خود داشته باشند. این عوامل خطرزا عبارتند از:

۱. بالا ماندن فشار خون بعد از زایمان عامل پره اکلامپسی:

اگر شما هم با فشار خون بالا مواجه هستید، به خاطر داشته باشید که این وضعیت یک بیماری جدی تشخیص داده شده و نیاز به درمان فوری دارد، مخصوصا اگر این شرایط در آخرین روزهای دوران بارداری زنان رخ دهد. در واقع، می توان ادعا کرد زنانی که در طی دوران بارداری خود با فشار خون بالا مواجه می شوند، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان قرار دارند. همچنین، به عنوان یک خانم حامله یادتان باشد که اگر بالا بودن فشار خون شما بعد از هفته ۲۰ از دوران بارداری همچنان ادامه داشته باشد، شما هم در معرض خطر ابتلا بهبیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان قرار دارید. در نهایت، فراموش نکنید که این حالت یک بیماری جدی در بین زنان بوده و با نام “فشاری خون دوران بارداری” شناخته می شود.

۲. داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان:

اگر شما هم به عنوان زن حامله، خانمی را در خانواده خود دارید که قبلا مبتلا به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان شده است، بدانید که این سابقه می تواند شما را بیشتر از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دهد. همچنین، به عنوان یک خانم که مبتلا شدن اقوام درجه یک شما (مانند پدر و مادر یا خواهر و برادر) به بیماری فشار خون بالا، خطر مبتلا شدن شما را به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان افزایش می دهد.

۳.چاقی قبل از بارداری و پره اکلامپسی:

اگر زنی در دوران قبل از بارداری خود اضافه وزن داشته باشد، وزن او با پیشرفت روند بارداری بالا رفته و او بیش از حد چاق خواهد شد. مواجه شدن زنان باردار با این شرایط، آن ها را بیشتر از سایر همنوعان خود در معرض خطر ابتلا به فشارخون بالا و بیماری خطرناک پره اکلامپسی پس از تولد نوزاد قرار خواهد داد.

۴. بارداری های چند قلویی و خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان:

اگر شما به عنوان یک زن حامله، بارداری دوقلوها، سه قلو و یا چندقلویی را پشت سر می گذارید، بدانید که شانس شما در ابتلا به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان به طور قابل توجهی بیشتر از سایر خانم های باردار است.

۵. سن مادر باردار، عاملی برای ابتلا به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان:

جالب است بدانید که اگر زنی، بارداری بعد از چهل سالگی صورت گیرد و یا در هنگام باردار شدن کمتر از ۲۰ سال سن داشته باشد، بیشتر از سایر در معرض خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان قرار خواهد گرفت.
در نهایت، جالب است بدانید که پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که ژن های پدر می تواند نقش مهمی در مبتلا شدن دختران او به بیماری پره اکلامپسی بعد از زایمان بازی کند. اما، نتایج مطالعات انجام شده در این مورد اعتبار چندانی نداشته و نیاز به بررسی بیشتر دارد.
اگر می خواهید بدانید که دچار این بیماری هستید یا نه حتما علائم پره اکلامپسی بعد از زایمان را حتما باید بدانید را بخوانید.

 

منبع : مامانم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *