افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بعد از خوردن صبحانه چگونه گرسنگی را مهار کنیم

  • دلیلی دارد که اسموتی ها یکی از انتخاب های مورد علاقه افراد به عنوان صبحانه هستند: هم خوردنشان ساده است ( حتی در حال حرکت هم می توان خورد ) و هم اینکه سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هستند. اما افراد با اضافه کردن تمام میوه های داخل یخچال، نوشیدنی خود را تبدیل به چیزی می کنند که انرژی شان را می گیرد

 

 

چرا برخی افراد پس از خوردن صبحانه با احساس گرسنگی مواجه می شوند می خواهیم به توصیه های متخصصین تغذیه در این زمینه آشنا شویم. برای برطرف کردن این مسئله راهکارهای خوراکی مختلفی وجود دارد. می توانید با کمک میان وعده های مغذی و سیرکننده احساس گرستگی خود را پس از صبحانه مهار کنید.

فقط چون برای صبحانه از خوردن شیرینی ها و غلات صبحانه ای که روی آنها عکس های کارتونی کشیده اجتناب می کنید، دلیل نمی شود آنچه می خورید سالم باشد و تا هنگام ناهار سیر و راضی نگهتان دارد.

یکی از شایع ترین راه هایی که مردم صبحانه خود را تبدیل به یک بمب قند و کاهنده انرژی تبدیل می کنند، این است که پروتئین و چربی را با کربوهیدراتی که برای صبحانه به کار می برند ترکیب نمی کنند.

بنابراین اگر از غلات طعم دار شده یا اسموتی میوه ( گزینه هایی که معمولا فیبر و پروتئین پایینی دارند ) استفاده می کنید، صبحانه ای که می خورید معمولا بیشتر از قند تشکیل شده و به سرعت هضم می شود. برای اینکه به خود کمک کنید روزتان را درست شروع کنید و در میانه ی روز به دام هوس های بی مورد غذایی نیفتید از متخصصان تغذیه خواستیم کمکان کنند و راه حل هایی برای برطرف کردن این مسئله ارائه دهند.

۱- میوه خود را اندازه گیری نمی کنید.

چرا با وجود خوردن صبحانه، همچنان احساس گرسنگی می کنیم؟ رژیم لاغری دکتر کرمانی صبحانه

دلیلی دارد که اسموتی ها یکی از انتخاب های مورد علاقه افراد به عنوان صبحانه هستند: هم خوردنشان ساده است ( حتی در حال حرکت هم می توان خورد ) و هم اینکه سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هستند. اما افراد با اضافه کردن تمام میوه های داخل یخچال، نوشیدنی خود را تبدیل به چیزی می کنند که انرژی شان را می گیرد. این درست است که میوه، غذایی کامل است اما شما هم نباید آن را آزاد فرض کنید، هرچقدر دوست داشتید بخورید. وقتی قند بیش از حد خورده شود – حتی از نوع طبیعی که در میوه یافت می شود – قند خونتان به شدت بالا می رود و مدتی بعد معده التماس می کند که دوباره چیزی بخورید.

ماست طعم دار، آب میوه و حتی شیرین کننده هایی که به اسموتی اضافه می کنید به وضعیت قند خون کمکی نمی کنند، شما می توانید خیلی بهتر از این عمل کنید.

راه حل: ریچل لینک متخصص تغذیه در منهتن می گوید: برای پیشگیری از سقوط انرژی، سعی کنید حداقل نیمی از اسموتی تان را سبزیجات تشکیل دهند. سبزیجات کالری پایینی دارند و سرشار از قند نیستند. برای مثال اسفناج یک گزینه خوب است، چون دیگر مواد داخل اسموتی طعمش را به سادگی پوشش می دهند اما هر کدام از سبزیجات را می توانید به کار ببرید. او همچنین توصیه می کند بیشتر از یک فنجان میوه در اسموتی به کار نبرید و همان ها را نیز از میان میوه هایی انتخاب کنید که به صورت طبیعی قند پایینی دارند مانند توت فرنگی و یا انواع توت.

ربکا لوئیس متخصص تغذیه توصیه می کند آب میوه استفاده نکنید و به جایش شیر کم چرب بنوشید ( یک منبع عالیِ پروتئین ). حتی اگر آب میوه ای که می نوشید ۱۰۰ درصد هم طبیعی باشد، باز هم در آخر نوشیدنی سرشار از کالری و قند وارد بدنتان کرده اید.

۲- دوست دارید روی نانتان مربا بمالید.

چرا با وجود خوردن صبحانه، همچنان احساس گرسنگی می کنیم؟ رژیم لاغری دکتر کرمانی صبحانه

نان تست با مربا، گزینه ای راحت برای صبحانه است اما اگر تنها چیزی باشد که در بشقابتان است شما را به آن صورت سیر نگه نمی دارد. چربی و پروتئین، هضم کربوهیدرات ها و جذب گلوکز از کربوهیدرات های هضم شده را آهسته می کند، بنابراین قند خونمان به صورت ناگهانی بالا نمی رود. نان و مربا به تنهایی هیچ کمکی به اشتهایتان نمی کنند و حتی مواد مغذی آنچنانی نیز در خود ندارند.

راه حل: از نان هایی استفاده کنید که از غلات کامل و جوانه ها درست شده باشد تا به صبحانه خود مقداری فیبر و پروتئین اضافه کرده باشید. همچنین مربا را به کره بادام زمینی شیرین نشده تغییر دهید. اگر می خواهید به نان خود کمی شیرینی اضافه کنید، مقداری توت یا توت فرنگی به همراه دارچین می تواند این طعم را به صبحانه تان منتقل کند.

۳- از طعم چای و قهوه خوشتان نمی آید و هر کاری برای پنهانش کردن آن می کنید.

چرا با وجود خوردن صبحانه، همچنان احساس گرسنگی می کنیم؟ رژیم لاغری دکتر کرمانی صبحانه

اگر همیشه نوشیدنی صبحتان را با شکر پر می کنید پس باید آماده گرسنگی میانه روز نیز باشید، مخصوصا اگر چندین فنجان مصرف دارید. حتی گزینه بدون شکر ( قند های مصنوعی ) نیز ممکن است تعادل قند خون را بر هم زند. دلیلش این است که موادی مانند اسپلندا، بدن را تحریک می کنند تا انسولین بیشتری تولید کند، درست مانند کاری که قند واقعی انجام می دهد.

راه حل: قهوه خود را ساده نگه دارید و آن را بدون خامه استفاده کنید. با این کار از مقدار قندی که قرار است وارد بدنتان شود کاسته اید. اگر می خواهید قهوه یا چای خود را شیرین کنید، توصیه می شود از استویا استفاده کنید. بر خلاف اسپلندا، استویا یک شیرین کننده طبیعی است و باعث نمی شود بدنتان به اشتباه انسولین تولید کند. حتی می توانید مواردی را به نوشیدنی خود اضافه کنید که بدون اضافه کردن شکر، طعمی شیرین به خود بگیرد، مواردی نظیر نعنای تازه، پودر کاکائو، دارچین و یا عصاره خالص وانیل.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *