افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بطری آب معدنی را مجددا استفاده نکنید

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • دیوکسین‌ها حاوی موادی به نام plasticizers هستند که پلاستیک‌ها را ترد و منعطف می‌کند. DEHA یک نوع بلسترز است. گفته می‌شد بطری‌های پلاستیکی این ماده را از خود پخش می‌کنند.

بطری های یکبار مصرف آب معدنی بهتر است کمتر استفاده کنید چون باعث بروز بیماری های مختلف در بدنتان خواهند شد موادسمی موجود در این بطری ها خطرات زیادی برای سلامتی ما دارند اسهال و استفراغ می تواند در افرادی که معده های حساسی دارند با استفاده از آب درون این بطری ها پدید آید .

نقل از انجمن سرطان کانادا، بطری‌های یک بار مصرف آب معمولا از پلاستیک‌هایی که به اسم PETE یا PET شناخته می‌شوند، ساخته شده‌اند. کدهای بازیافتی فرآیند بازیافت مواد را راحت‌تر می‌کند. PETEها معمولا با عدد ۱ در انتهای ظرف مشخص می‌شوند. شایعات مبنی بر آن است که بعضی مواد سمی مثل دیوکسین‌ها از این بطری‌ها خارج می‌شوند و سرطان‌زا هستند.

دیوکسین‌ها حاوی موادی به نام plasticizers هستند که پلاستیک‌ها را ترد و منعطف می‌کند. DEHA یک نوع بلسترز است. گفته می‌شد بطری‌های پلاستیکی این ماده را از خود پخش می‌کنند. اما بعضی وقت‌ها به اشتباه آن به دی‌اتیل‌هیدروکسیل‌آمین نیز می‌گویند؛ ماده‌ی دیگری است که در پلاستیک‌ها استفاده می‌شود. این ماده سرطان‌زا نیست. البته باید در نظر داشته باشیم که بازیافت بطری‌ها در صورتی که به درستی تمیز نشده باشند، می‌تواند خطرناک باشد و باعث بیماری‌هایی همچون اسهال و استفراغ شود. ولی هیچ مدرکی مبنی بر سرطان‌زا بودن بطری‌های آب معدنی وجود ندارد.

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *