افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بزرگ شدن شکم و اثرات تاثیرگذار بر آن

  • البته نمی‌خواهیم شما را نگران کرده یا لذت لاغر بودن را برای‌تان زهر کنیم اما ممکن است شما هم در آینده با اضافه‌وزن مواجه شوید. ما به شما می‌گوییم که چه نشانه‌هایی می‌تواند هشداری برای اضافه‌وزن شما در آینده باشد. هرقدر این علائم را بیشتر و بهتر بشناسید، بهتر می‌توانید با آنها مقابله و بر اضافه‌وزن خود غلبه کنید.

 

برخی عوامل غیرخوراکی در ایجاد چاقی شکمی نقش مهمی ایفا میکنند برای مقابله با این عوامل بهتر است آن ها را شناسایی و برطرف کنید ممکن است شغل پراسترسی داشته باشید یا زیاد به مسافرت بروید ،نوشیدن آب کم هم در این زمینه تاثیرگذار است تازه مادران و افراد کم تحرک و کسانی که والدین چاقی دارند از این قاعده مستثنی نیستند .

تجربه نشان می‌دهد که برای لاغر ماندن باید سخت‌تر کار کنید. جهان همیشه در حال تغییر است، انسان‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

شاید الان لاغر باشید، اما چندان امیدوار نباشید زیرا این قضیه تضمین نمی‌کند که همیشه لاغر بمانید. تجربه نشان می‌دهد که برای لاغر ماندن باید سخت‌تر کار کنید. جهان همیشه در حال تغییر است، انسان‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند کمر باریک شما دوام چندانی نخواهد داشت و هرچه زودتر باید به فکر آینده و اندام خود باشید.

البته نمی‌خواهیم شما را نگران کرده یا لذت لاغر بودن را برای‌تان زهر کنیم اما ممکن است شما هم در آینده با اضافه‌وزن مواجه شوید. ما به شما می‌گوییم که چه نشانه‌هایی می‌تواند هشداری برای اضافه‌وزن شما در آینده باشد. هرقدر این علائم را بیشتر و بهتر بشناسید، بهتر می‌توانید با آنها مقابله و بر اضافه‌وزن خود غلبه کنید. این مطلب را بخوانید تا میزان احتمال اضافه‌وزن خود را در آینده پیش‌بینی کنید.

زیاد سفر می‌روید

تعطیلات یک هفته‌ای روی شکم شما تاثیر نمی‌گذارند؛ اما اگر به‌طور دائم در سفر هستید، بهتر است لباس‌های بزرگ‌تری همراه خود داشته باشید. سفر می‌تواند تناسب اندام شما را به خطر انداخته و سلامت دستگاه گوارش را مختل کند؛ امری که در بلندمدت باعث اضافه‌وزن می‌شود، چون همان‌طور که می‌دانید وقتی در سفرید بالطبع بیشتر غذا می‌خورید و کمتر پیش می‌آید که ورزش کنید که این مسئله باعث بالا رفتن سطح انسولین و کورتیزول و درنتیجه افزایش وزن می‌شود.

فراموش می‌کنید غذا بخورید

اگر اغلب فراموش می‌کنید غذا بخورید یا به بعضی وعده‌‌های غذایی بی‌توجهی می‌کنید، ممکن است در آینده برای حفظ وزن ایده‌آل خود با مشکل مواجه شوید. این مسئله درمورد خانم‌ها بیشتر صدق می‌کند. تولید استروژن در جریان یائسگی و پس از آن کند شده و بر هورمون‌های مربوط به قند خون تاثیر می‌گذارد.

می‌خواهید پدر شوید

برخی معتقدند این مسئله واقعیت ندارد؛ با این حال ۴۰درصد از مردان از عارضه‌ای به‌نام «سندرم زائونمایی» یا «بارداری دلسوزانه» رنج می‌برند. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که یک مرد به ظاهر سالم، با مشاهده همسر باردارش، دچار علائم بارداری مانند نفخ، افزایش وزن، تغییر اشتها و کمردرد می‌شود. برخی معتقدند که این یک مسئله روانی است، اما برخی دیگر عقیده دارند این مشکل فیزیکی است. بسیاری از مردانی که منتظر پدر شدن هستند، درمورد بزرگ کردن فرزندی که در راه است اضطراب دارند و همین باعث می‌شود که بیشتر غذا بخورند.

زایمان کرده‌اید

باوجود تصورات غلط هالیوودی، بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان نمی‌توانند بر اضافه‌وزن خود غلبه کنند. برای بسیاری از خانم‌ها ۳ماه تا یک‌سال طول می‌کشد تا به وزن نرمال برسند. با این حال، اگر می‌خواهید لاغر شوید، باید تمام سعی‌تان را بکنید تا در کمتر از ۶‌ماه وزن کم کنید.

آب کم می‌نوشید

هیچ کسی نمی‌تواند بدون آب زندگی کند، اما آیا می‌دانید اگر به اندازه آب بنوشید، می‌توانید در آینده لاغر بمانید؟ بله. دلایل بسیاری در این راستا وجود دارد. مثلا نوشیدن آب در طول روز به‌خصوص قبل از صرف غذا، معده را پر می‌کند و باعث می‌شود غذای کمتری بخورید. نوشیدن آب در طول روز میل به خوردن میان‌وعده را نیز کاهش می‌دهد.

یک شغل پراسترس دارید

اگر فکر رفتن به محل کار شما را دچار استرس می‌کند، این احتمال وجود دارد که دچار اضافه‌وزن شوید، مگر اینکه تصمیم به تغییر شغل بگیرید. استرس باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود؛ هورمونی که موجب افزایش ذخیره چربی و اشتها نیز می‌شود. همچنین از به‌کارگیری گلوکز توسط سلول‌های بدن جلوگیری کرده و پروتئین‌های عضلانی را در هم می‌شکند؛ در‌نتیجه موجب کاهش توده بدون چربی در بدن شده و سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد.

خواب برای‌تان اولویت ندارد

عدم توجه به خواب کافی در بلندمدت روی وزن شما تاثیر منفی می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهند که خواب ناکافی بر هورمون گرسنگی اثر گذاشته و باعث افزایش اشتها و میل به خوردن قند و چربی می‌شود. خواب کافی بیش از آنکه به نظر می‌رسد، بر روند کنترل وزن شما اثرگذار است.

همیشه خسته‌اید، حتی وقتی استراحت کرده‌اید

اگر کل شب را استراحت کرده‌اید اما صبح روز بعد با بی‌حالی از خواب بیدار شده‌اید، احتمال دارد نشانه این مسئله باشد که بدن‌تان به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی‌کند. یکی از اثرات جانبی کم‌کاری تیروئید، غیر از خواب‌آلودگی، افزایش وزن است. اگر همیشه خواب‌آلود هستید و سابقه خانوادگی بیماری تیروئید دارید، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

پدر و مادرتان اضافه‌وزن دارند

حتی اگر لاغر باشید، داشتن والدین چاق احتمال چاقی شما را در آینده افزایش می‌دهد. ژنتیک نقش قابل‌توجهی در روند پیری، تناسب اندام و توزیع چربی در بدن ایفا می‌کند. رفتارهای فردی و سبک زندگی نیز تاثیر بسزایی دارد. ورزش منظم، خوب غذا خوردن و فعال ماندن یک اولویت است.

از ورزش کردن بیزارید

تاثیر رژیم غذایی بیشتر از ورزش است، با این حال اگر ورزش نکنید، احتمال چاقی شما بیشتر خواهد بود. عضلات و توده بدون چربی بر روند سوخت‌وساز بدن اثر می‌گذارند. اگر عضلات و توده بدون چربی بدن خود را با ورزش منظم ثابت نگه ندارید، ممکن است در سنین بالاتر با مشکل مواجه شوید.

آشپزخانه‌تان به‌هم ریخته است

بر‌اساس مطالعه جدید کرنل، آشپزخانه یک خانم می‌تواند به سادگی نمایانگر وزن او باشد. پس از تجزیه و تحلیل عکس ۲۰۰آشپزخانه، مشخص شد خانم‌هایی که روی کانتر آشپزخانه سودا نگه می‌دارند، ۱۲کیلو اضافه‌وزن دارند؛ اما خانم‌هایی که روی کانتر آشپزخانه خود شیرینی کوکی دارند، حدودا ۳کیلو اضافه‌وزن دارند. به‌علاوه، نگه داشتن غلات روی کانتر آشپزخانه می‌تواند به قیمت ۹کیلو اضافه‌وزن تمام شود. پس کابینت‌ها را از کالری خالی کنید تا افزایش وزن پیدا نکنید.

نزدیک رستوران‌های فست‌فود زندگی می‌کنید

آیا می‌دانید یکی از اصلی‌ترین دلایل مراجعه به فست‌فود، سهولت دسترسی به غذا در این رستوران‌هاست؟ در واقع، اگر ببینیم غذایی سریع‌تر آماده می‌شود، میل بیشتری به خوردن آن خواهیم داشت. زندگی در نزدیکی یک رستوران فست‌فود برای خانم‌های باردار می‌تواند با کسب بیش از ۲۰کیلوگرم اضافه‌وزن در دوران بارداری همراه باشد. متخصصان تغذیه بر این باورند که خانم‌های باردار با توده بدنی استاندارد، نباید بیش از ۱۱ تا ۱۵کیلو وزن اضافه کنند.

تلویزیون تماشا می‌کنید

ممکن است الان سالم باشید، اما اگر در دوران رشدتان دائم پای تلویزیون بودید و غذاهای پرکالری یا فرآوری ‌شده می‌خوردید، ممکن است در آینده به مشکل بر بخورید. به گفته متخصصان دانشگاه هاروارد، تغییر عادات دوران کودکی و سلایق غذایی دشوار است، بنابراین حتی اگر سخت تمرین کنید و رژیم غذایی‌تان را رعایت کنید، ممکن است نتوانید از اضافه‌وزن احتمالی‌تان در آینده جلوگیری کنید.

هیچ وقت خانه نیستید

اگر دائما بیرون از خانه هستید، به احتمال زیاد غذای بیرون را می‌خورید. این کار سلامت روده شما را به خطر می‌اندازد. اندازه وعده‌های غذایی مصرفی و شمار کالری‌های آن به نسبت ۳۰سال پیش به مراتب بیشتر است. تحقیقات نشان می‌دهند که اغلب مردم غذای داخل بشقاب‌شان را کامل می‌خورند، حتی اگر در میانه راه سیر شوند.

به نمک علاقه دارید

اکثر افراد قند را عامل اضافه‌وزن خود می‌دانند، اما نمک نیز می‌تواند به همان اندازه بد باشد. بله، درست است. حتی اگر از خوردن کوکی و نوشابه اجتناب کنید، باز هم ممکن است دچار اضافه‌وزن شوید، چون به خوردن چیزهایی مثل سیب‌زمینی سرخ کرده و چیپس روی می‌آورید. در‌واقع، به ازای هر گرم نمک اضافی که در یک وعده غذایی مصرف می‌کنید، ۲۵‌درصد بیشتر درمعرض ابتلا به چاقی یا اضافه‌وزن قرار می‌گیرید.

به‌علاوه، مقدار زیادی از نمک مصرفی نه از نمک‌پاش‌های خانگی که از طریق مصرف غذای رستوران‌ها و غذاهای بسته‌بندی شده دریافت می‌شود. بنابراین، بهترین راه برای جلوگیری از چاقی این است که بیشتر در خانه غذا بخورید.

همیشه با اتومبیل رفت‌وآمد می‌کنید

اگر برای رفتن به محل کار با اتومبیل تردد می‌کنید، این کار برای شکم ضرر دارد. با‌توجه به مطالعات سال‌۲۰۱۴، زمان و مسافت طی شده در اتومبیل با وزن شما ارتباط دارد. از این رو، برای جلوگیری از اضافه‌وزن، بهتر است یک ‌بار در هفته با دوچرخه رفت‌و‌آمد کنید یا اتومبیل خود را در جایی دورتر از محل کارتان پارک کنید.

دوست دارید خوش‌لباس باشید

کفش‌های شیک و لباس‌های رسمی ممکن است شما را مثل یک جنتلمن نشان دهند، اما پوشیدن شلوار جین در دفتر کار برای شکم به مراتب بهتر است. محققان دانشگاه ویسکانسین دریافتند افرادی که شلوار کتان می‌پوشند، در مقایسه با روزهایی که لباس رسمی بر تن می‌کنند، تقریبا ۵۰۰قدم بیشتر راه می‌روند. همین قدم‌های اضافی در بلندمدت کمک می‌کنند وزن ایده‌آل خود را ثابت نگه دارید.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *