افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برگهایی که برای سلامت پوست مفید هستند

 

  • برگ های چریش: این برگ ها خاصیت ضدعفونی کننده دارد که از بروز حساسیت پیشگیری می کند. مالیدن ضماد آن روی آکنه و جوش موثر است. اغلب کرم های مخصوص آکنه از برگ های درخت چریش تهیه می شود.

استفاده از برگ بسیاری از گیاهان فقط برای زیبایی و نرمی پوست نیست بلکه از بیماریهای دیگر هم پیشگیری میکند در این بخش فواید برخی از برگها را برایتان بطور خلاصه بیان می کنیم  تا بدانید هریک در بدن چه کارهایی می توانند انجامدهند و برحسب دانسته های خود در باره بدن و این گیاهان از آنها استفاده کنید

در این مطلب به نقل از سایت «MSN» به چند برگ مفید برای پوست اشاره شده است.

برگ موز: در برخی از کشورهای آسیایی مردم برای خوردن غذا، به جای بشقاب از برگ های موز استفاده می کنند تا بتوانند با غذای خود،مواد مغذی متعددی را نیز دریافت کنند. برگ موز در درمان یا تسکین نیش زنبور، گزیدگی حشرات، جوش های ریز و ناراحتی های پوستی موثر است. در بیشتر لوسیون ها و کرم ها ماده ای فعال به نام الانتوئین موجود است که باعث شادابی و رفع کدری پوست می شود.

برگ ریحان: مالیدن برگ ریحان به پوست درد و خارش ناشی از گزیدگی را تسکین می دهد. این برگ نه تنها درد را برطرف می کند بلکه سم را نیز از بدن خارج می کند. خوردن آب ریحان باعث تصفیه خون می شود زیرا خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچی دارد. با تصفیه خون، از بروز آکنه های شدید و جوش پیشگیری می شود.

برگ نعناع:ماده مغذی موجود در نعناع پوست را تقویت می کند، ورم را کاهش می دهد و منافذ را به حداقل می رساند و خاصیت انعطاف پذیری پوست را تقویت می کند.

ویتامین A و C موجود در آن با التهاب پوست مقابله می کند.

برگ های چریش: این برگ ها خاصیت ضدعفونی کننده دارد که از بروز حساسیت پیشگیری می کند. مالیدن ضماد آن روی آکنه و جوش موثر است. اغلب کرم های مخصوص آکنه از برگ های درخت چریش تهیه می شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *