افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز مشکلات پوستی با استفاده بیش از اندازه عطر در تابستان

  • یکی از متخصصان پوست به نام «چانلا رُزا» در این باره می گوید: “زمانی که پیش از خروج از منزل عطر یا خمیرهای اصلاح را به سینه و گردن خود می زنید، برخورد مستقیم نور آفتاب با این مناطق، عارضه پوستی به نام Poikiloderma of Civatte را به وجود می آورد.

 

اگر مقدار فراوانی از مایع داخل شیشه عطرتان را در فصل تابستان، به خود می زنید و سپس از خانه خارج می شوید، در این کار تجدید نظر کنید چرا که ترکیب عطرها یا خمیرهای پس از اصلاح و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خبر خوشایندی را برای سلامتی تان به همراه نخواهند داشت.

استفاده بیش از اندازه از عطر به عوارض پوستی می انجامد

یکی از متخصصان پوست به نام «چانلا رُزا» در این باره می گوید: “زمانی که پیش از خروج از منزل عطر یا خمیرهای اصلاح را به سینه و گردن خود می زنید، برخورد مستقیم نور آفتاب با این مناطق، عارضه پوستی به نام Poikiloderma of Civatte را به وجود می آورد.” وی در مصاحبه خود با «دِ سان» ادامه می دهد: “این کار سبب شکل گیری لک ها و افزایش رنگدانه های کوچک و بزرگی بر روی عروق خواهند شد.”

احتمالا در مورد این عارضه تا کنون چیزی نشنیده بودید و بهتر است بدانید که نه تنها استفاده از عطر می تواند به چنین لکه هایی بیانجامد بلکه قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز، سبب چنین عارضه ای خواهد شد. وی استفاده از سشوهار و یا رفتن به سونا را نیز از سایر دلایل ابتلا به این مشکل پوستی می داند.

« رُزا» بر این باور است که حرارت مستقیم سشوهار و یا بخار موجود در سونا نیز می توانند تهدیدی برای شریان های پوست باشند. به نظر می رسد که زندگی مدرن علیرغم تمام امکاناتی که برای بشر فراهم آورده، آسیب هایی را نیز برای او به همراه داشته است.

چانلا ادامه می دهد: “صفحه تلویزیون، لپ تاپ و موبایل نیز با متساطع کردن نورهای آبی رنگی که به HEV شناخته می شوند، نیز برای پوست خطرناک هستند. حتی اگر این از این آسیب ها، چشم پوشی کنیم، مخاطرات نور آفتاب برای پوست قابل انکار نیست.

متخصصان پوست بهترین راهکار برای در امان ماندن از این آسیب ها را استفاده از کرم های ضدآفتاب با «اِس پی اِف» ۳۰ می دانند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *