افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز مشکلات عصبی با ویروس زیکا

  • ریسک ابتلا به گیلن‌باره در کسی که به زیکا مبتلاست همچنان بسیار پایین است، اما مهم است که بدانیم برخی عوارض عصبی با ویروس زیکا ارتباط دارند.

تا کنون، مشکل‌سازترین بیماری مربوط به زیکا در بزرگسالان، سندرم گیلن‌باره بوده است. این بیماری باعث ضعف و فلج عضله می‌شود. بازبینی انجام گرفته بر روی ۳۵ بیمار مبتلا به زیکا در برزیل که به علائم عصبی مبتلا بودند، نشان داد که اکثر آنها به بیماری گیلن‌باره دچار بودند. اما دیگر عوارض عصبی نیز در این افراد پیدا شد که اغلب التهاب و تورم مغز و نخاع بود.
دکتر جنیفر فرانترا، رئیس بخش بیماری‌های اعصاب بیمارستان لنگان ان‌وای‌یو و از مؤلفان این مطالعه، گفت: «به طور کلی، ریسک ابتلا به گیلن‌باره در کسی که به زیکا مبتلاست همچنان بسیار پایین است، اما مهم است که بدانیم برخی عوارض عصبی با ویروس زیکا ارتباط دارند.»
فرانترا و دیگر متخصصین بیماری عفونی گفتند که زنان باردار همچنان در معرض بیشترین خطر از جانب عفونت زیکا هستند زیرا این ویروس می‌تواند ناهنجاری‌های عصبی فاجعه‌باری در نوزادان ایجاد کند.
مایکل اوسترهلم، رئیس مرکز تحقیقات عفونی دانشگاه مینه‌سوتا گفت: «حالا داریم می‌بینیم که این ویروس بر بزرگسالان هم نیز تأثیر دارد.»

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *