افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز بیماری با این علائم در دهان

1091852

  • بیشتر عمرتان اصلا دندان‌هایتان کرم نخورده بود، بعد به یکباره طی دو بار چک‌آپ در سال، دندان‌پزشک‌تان می‌گوید که پنج‌تا از دندان‌هایتان را کرم خورده است. با خودتان فکر می‌کنید که زیاد در خوردن سودا زیاده‌روی نکرده‌اید یا داروی جدید خاصی مصرف نکرده‌اید

 

خب، بوی دهان شما می‌تواند گویای این باشد که برای ناهار، سیر خورده‌اید. اما این همه چیزی نیست که با توجه به دهان می‌توان به آن پی برد. مشکلات مربوط به لثه، دندان و زبان می‌تواند بیانگر مشکلات سلامتی جدی‌تر در بدن شما باشد. در اینجا به چند نشانه دهانی‌ می‌پردازیم که باید درصورت بروز آنها حتما به پزشک یا دندان‌پزشک مراجعه کنید.
اگر به ناگهان دندان‌هایتان دچار کرم‌خوردگی‌های زیادی شود
می‌تواند نشانه دیابت باشد
بیشتر عمرتان اصلا دندان‌هایتان کرم نخورده بود، بعد به یکباره طی دو بار چک‌آپ در سال، دندان‌پزشک‌تان می‌گوید که پنج‌تا از دندان‌هایتان را کرم خورده است. با خودتان فکر می‌کنید که زیاد در خوردن سودا زیاده‌روی نکرده‌اید یا داروی جدید خاصی مصرف نکرده‌اید، بنابراین پوسیدگی دندان می‌تواند نشانه این باشد که بدن‌تان در پردازش گلوکز دچار مشکل است. وقتی این اتفاق می‌افتد، قند در بزاق‌تان ذخیره شده و پیشرفت کرم‌خوردگی‌هایی را که مسبب ایجاد باکتری در دهان می‌شود تشدید می‌کند. از طرفی ممکن است کمی دچار دندان‌درد شوید خصوصا بعد از خوردن یک چیز شیرین یا داغ یا سرد.
اگر دندان‌هایتان ساییده شده باشد
ممکن است دچار بیماری ریفلاکس اسید معده (GERD) شده باشید
سوزش معده ممکن است برای هر کسی رخ دهد. اما اگر بیش از دو بار در هفته دچار آن شُدید، احتمالا مشکل شما بیماری ریفلاکس اسید معده است، نوعی بیماری‌ که در آن اسید معده به درون مری می‌ریزد. در شرایطی که برخی از افراد در این شرایط در سینه یا گلوی خود حس سوزش دارند، سایر افراد هیچ نوع علائمی را تجربه نمی‌کنند.
وقتی اسید معده به دهان می‌رسد، می‌تواند سطح مینای دندان را بساید. فرسایش ناشی از ریفلاکس معده معمولا در بخشی از دندان رخ می‌دهد که در مجاورت زبان است. شاید فرد متوجه این مسئله نشود، چرا که این عمل به کندی رخ می‌دهد اما پزشک طی آزمایش‌های متناوب آن را تشخیص خواهد داد. اگر دچار این بیماری شدید، می‌توان آن را با داروی ضد اسید، تجویز دارو یا تغییراتی در شیوه زندگی درمان کرد و مثلا از خوردن برخی غذاهای خاص پرهیز نمود.
اگر موقع مسواک زدن، لثه‌تان خون بیاید
احتمالا دچار التهاب لثه شده‌اید
درست زمانی که شروع می‌کنید به نخ دندان زدن یا مسواک زدن دندان‌ها با شدت زیاد، می‌بینید که دهان‌تان دارد خون می‌آید که می‌تواند نشانه التهاب بافت‌های لثه باشد که به خاطر رسوب جرم در امتداد خط لثه رخ داده است. اگر این مشکل درمان نشود، می‌تواند به التهاب لثه بیانجامد که طی آن لثه کمی از دندان‌ها و فرورفتگی‌های عفونی، عقب‌تر می‌رود. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دچار التهاب لثه می‌شوند، خطر بیماری قلبی در آنها بیشتر است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *