افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز افزایش سرطان سینه در افراد مبتلا به دیابت

  • دلایل احتمالی افزایش ریسک سرطان سینه ER- در زنان سیاهپوست مبتلا به دیابت شامل التهاب مرتبط با دیابت مزمن است که می تواند موجب ایجاد سرطان شود.

 

محققان دانشگاه بوستون داده های بیش از ۵۴ هزار زن سیاهپوست را که در ابتدای مطالعه سالم و بدون ابتلا به سرطان بودند بررسی کردند. در طول ۱۸ سال مطالعه، ۹۱۴ زن مبتلا به سرطان سینه از نوع ER+ (گیرنده استروژن مثبت) و ۴۶۸ زن مبتلا به سرطان سینه از نوع ER- (گیرنده استروژن منفی) تشخیص داده شدند.

زنان مبتلا به دیابت نوع۲، ۴۳ درصد بیشتر مبتلا به سرطان سینه ER- شده بودند اما در مورد سرطان سینه ER+ هیچ افزایشی مشاهده نشد. مطالعه نشان داد افزایش ریسک سرطان ER- هیچ ارتباطی با وزن نداشت.

سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما هیچ ارتباطی در مورد شایع ترین نوع سرطان سینه که نسبت به استروژن واکنش دهنده است، نیافتیم، اما برآوردها نشان داد زنان مبتلا به دیابت در معرض ریسک بالا ابتلا به سرطان سینه از نوع ER- هستند که نوع بسیار تهاجمی سرطان سینه بوده و در زنان سیاهپوست دو برابر زنان سفیدپوست شایع است.»

 «دلایل احتمالی افزایش ریسک سرطان سینه ER- در زنان سیاهپوست مبتلا به دیابت شامل التهاب مرتبط با دیابت مزمن است که می تواند موجب ایجاد سرطان شود.»

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *