افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز اختلال در شنوایی با مصرف الکل و دخانیات

بروز اختلال در شنوایی با مصرف الکل و دخانیات

  • بر اساس برخی از آمارها ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت فعال تجربه وزوز گوش را داشته ولی آمار پاتولوژیکی در ایران در این زمینه نداریم ولی افرادی که در مشاغلی همچون محیط‌های نظامی و صنعتی کار می‌کنند بیشتر در معرض آسیب شنوایی هستند.

 

حمید جلیلوند در نشست خبری که در ارتباط با شانزدهمین کنگره شنوایی‌شناسی ایران برگزار شد، اظهار داشت:‌ آلودگی صوتی، آلودگی هوا، موسیقی با صدای بلند و مصرف مشروبات الکی افراد را در معرض کم‌شنوایی قرار می‌دهد.

وی افزود:‌ مواد شیمیایی و آلاینده از طریق خون وارد عروق شده و از آنجایی که حلزون گوش فاقد رگ بوده دو تا سه ماه طول می‌کشند تا این مواد آلاینده از حلزون گوش عبور کند لذا همین مسئله سبب آسیب به گوش می‌شود.

دبیر انجمن شنوایی‌شناسی ایران ادامه داد:‌زمانی که کلیه و کبد افراد نیز دچار مشکل باشد مواد شیمیایی در حلزون گوش آنها می‌ماند و سبب ایجاد عوارض در گوش انها می‌شود.

جلیلوند در ارتباط با وزوز گوش گفت: همه افراد شاید تجربه وزوز گوش را داشته باشند ولی این مسئله زمانی حائز اهمیت بوده که وزوز گوش ادامه یابد و باید حتماً این موضوع توسط پزشکان و شنوایی‌شناسان بررسی شود و در واقع انجام تست شنوایی ضرورت دارد چرا که ممکن است یک اختلال شنوایی سبب بروز این مشکل شده باشد.

وی با بیان اینکه وزوز گوش در گاهی مواقع قابل پیشگیری است گفت:‌قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های صوتی امکان ابتلا به این مشکل را چندین برابر می‌کند البته صدای موسیقی زمانی که بیش از اندازه و یا به عبارتی بیش از ۸۵ دسیبل A باشد سبب آسیب به گوش می‌شود.

دبیر انجمن شنوایی‌شناسی ایران ادامه داد: بر اساس برخی از آمارها ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت فعال تجربه وزوز گوش را داشته ولی آمار پاتولوژیکی در ایران در این زمینه نداریم ولی افرادی که در مشاغلی همچون محیط‌های نظامی و صنعتی کار می‌کنند بیشتر در معرض آسیب شنوایی هستند.

جلیلوند در مورد ترشح زیاد جرم گوش گفت: برخی از افراد ژنتیکی دچار این مشکل بوده همچون زمانی که کلیه‌های آنها دچار سنگ‌ساز می‌شود البته استرس در تشدید افزایش جرم گوش مؤثر است.

وی گفت: زمانی که جرم گوش انباشته و سفت شود هنگامی که فرد حمام رفته یا به استخر می‌رود این مواد حجیم شده و سبب اختلال در شنوایی آن می‌شود.

دبیر انجمن شنوایی‌شناسی ایران گفت: این افراد بهتر است هر ۵ ماه یکبار به متخصص مراجعه کرده و جهت شست‌وشوی گوش اقدام کنند همچنین باید توجه داشت که استفاده از گوش‌پاکن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: ۸۰ درصد سرگیجه‌ها ریشه در موضوع شنوایی دارد و زمانی که فرد دچار سرگیجه می‌شود حتماً باید آزمایش شنوایی از آن صورت گیرد.البته موضوع سرگیجه در زنان به دلیل تغییرات هورمونی و ضعف بدنی بیشتر است.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *