افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بروز آب مروارید بر اثر مصرف استاتین

بروز آب مروارید بر اثر مصرف استاتین

  • آب مروارید را می‌توان با جراحی سریع، بدون درد و با ۹۹ درصد موفقیت درمان کرد. تحقیقات نشان داده است که در بین افراد کانادایی، آن دسته از افرادی که حداقل به مدت یک سال استاتین مصرف می‌کرده‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف استاتین برای کاهش کلسترول می‌تواند منجر به افزایش خطر آب مروارید شود.
در حالی‌که استاتین‌هایی مانند زوکور، کرستور و لیپیتور از بروز بیماری‌هایی مانند حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی پیشگیری می‌کند، اما می‌تواند تا ۲۷ درصد به وخیم شدن مشکلات بینایی بینجامد. این در حالی است که خطر عود کردن آب مروارید (تیرگی عدسی چشم) در مقایسه با مزیت‌های این دارو بسیار ناچیز و جزئی است. این نکته را هم نباید فراموش کرد که استاتین‌ها با کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی، باعث افزایش طول عمر می‌شوند.
آب مروارید را می‌توان با جراحی سریع، بدون درد و با ۹۹ درصد موفقیت درمان کرد. تحقیقات نشان داده است که در بین افراد کانادایی، آن دسته از افرادی که حداقل به مدت یک سال استاتین مصرف می‌کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که آن را مصرف نمی‌کنند، ۲۷ درصد میزان پیشرفت آب مروارید در آن‌ها زیاد شده و به جراحی نیاز دارد. این افزایش در بین افراد ساکن در ایالات متحده تنها ۷ درصد بوده است. با این حال هنوز تحقیقات ثابت نکرده که مصرف استاتین باعث بروز آب مروارید می‌شود.
استاتین‌ها داروهایی مو‌ثر و امن و مطمئن هستند. زمانی که این داروها برای بیمارانی که شدیدا به آن نیاز دارند تجویز می‌شود، مزیت‌هایش بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد تا معایب و عوارضش.
اخیرا محققان ایتالیایی طی تحقیقاتی پی بردند که بین مصرف استاتین و افزایش جزئی خطر دیابت هم ارتباط‌هایی وجود دارد. با این حال، با توجه به مطالعاتی که درباره‌ی آب مروارید انجام شده، محققان معتقدند که مزیت‌های استاتین به طور بارزی نسبت به خطرات آن بیشتر است.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *