افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برنج سرخ شده غذای چینی

برنج سرخ کرده از يانچاو که يک استان در چين است سرچشمه گرفته است و براي مصرف باقي مانده ي غذا‌ها استفاده مي‌شد. و علاوه بر برنج از ديگر مواد باقي مانده نيز در اين غذا استفاده مي‌شد. اين غذا بدون هيچ پيش غذا يا غذاي همراهي سرو مي‌شود.

پيروي از دستور العمل برنج سرخ کرده اي که در اين جا آمده آسان تر از آن چيزي است که شما فکر مي‌کنيد. برنج سرخ کرده يکي از راه‌هاي مناسب براي استفاده از غذا‌هاي باقي مانده در يخچال است.

تاريخچه برنج سرخ کرده
برنج سرخ کرده از يانچاو که يک استان در چين است سرچشمه گرفته است و براي مصرف باقي مانده ي غذا‌ها استفاده مي‌شد. و علاوه بر برنج از ديگر مواد باقي مانده نيز در اين غذا استفاده مي‌شد. اين غذا بدون هيچ پيش غذا يا غذاي همراهي سرو مي‌شود.

در اصل اين غذا از ترکيب گوشت، غذاهاي دريايي، سبزيجات، برنج و باقيمانده ي سس‌هايي روز‌هاي قبل که کل اين مواد با روغن بادام زميني درست مي‌شود.

 


مواد لازم:

 

 

سس سويا يا سس ماهي (بستگي به سليقه غذايي دارد) ۲ قاشق سوپ خوري
نمک ۲/۱ قاشق سوپ خوري
فلفل سفيد ۱ قاشق سوپ خوري
شکر ۲ قاشق سوپ خوري
روغن بادام زميني به میزان لازم
سير ريز شده ۲ قاشق سوپ خوري
فلفل چيلي تازه ريز شده ۲ قاشق سوپ خوري
پياز سبز ريز شده ۲عدد
برنج سفيد روز‌هاي قبل ۲ فنجان
گوشت يا سبزي يا هر دو که از روز‌هاي قبل باقي مانده باشد ۱ فنجان

 

دستور العمل اصلي برنج سرخ کرده

 

در يک کاسه کوچک، سويا سس ( يا سس ماهي)، نمک، فلفل، و شکر را ترکيب کرده و خوب مخلوط کنيد. ماهي تابه خود را گرم کنيد و به اندازه ا که يک پوشش از روغن روي آن ايجاد شود روغن بادام زميني در آن بريزيد. حرارت را کم کنيد بعد سير، چيلي و پياز سبز را اضافه کنيد. بعد آن‌ها را براي ۱۰ تا ۳۰ ثانيه هم بزنيد. حرارت را زياد کرده و برنج را به آن اضافه کنيد. گوشت و سبزي‌ها را اضافه کرده و خوب هم بزنيد تا روغن با تمام مواد به خوبي مخلوط شود. سس را اضافه کرده و خوب هم بزنيد تا داغ شوند و بلافاصله آن را سرو کنيد.

در دستور العمل پخت برنج سرخ کرده مي‌توان تغييراتي را ايجاد کرد

برنج سرخ کرده دستور العمل‌هاي متفاوتي دارد. شما هر چيزي را که در يخچال داريد را مي‌توانيد به ديگر مواد بالا اضافه کنيد. شما مي‌توانيد فکر کنيد يک برنج سرخ کرده درهم برهم است.

 

گوشت
شما مي‌توانيد گوشت برياني يا پخته را هم به برنج سرخ کرده اضافه کنيد. براي اين کار بايد چند دقيقه قبل از اضافه کردن گوشت آن را در سويا سس قرار دهيد بعد آن را به برنج اضافه کرده و سرخ کنيد.

 

مرغ
باقيمانده مرغ را نيز مي‌توان با برنج سرخ کرد. براي اين کار بايد مرغ خود را از هرگونه پوست و چربي پاک کنيد. قبل از اين که آن را به برنج اضافه کرده و سرخ کنيد در سويا سس قرار دهيد.

 

سبزيجات
بعضي از سبزيجات مردمي را مي‌توان به برنج اضافه کرد. سبزي‌هايي مثل هويج، پياز و کرفس را بايد قبل از اضافه شدن خوب ريز کرد و در سويا سس يا سس ماهي قرار داد.

 

آناناس
يک تکنيک جالب براي اضافه کردن مزه ي ترش و شيرين اضافه کردن مقداري آناناس به برنج است. در اينجا بايد دقت داشت که آناناس نبايد زياد حرارت ببيند تا شکل خود را از دست دهد.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *